Havedam med varmekasse ??

Jeg frygter min havedam ikke er dyb nok til at koi'er kan overvintre der.

Har nogen her erfaringer med at lave en 'varmekasse i flamingo' ?
- selvfølgelig med diverse huller til adgang for fiskene og til udveksling af diverse gasser !

Mvh
KSor, Århus V
Jeg frygter min havedam ikke er dyb nok til at koi... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøver igen for de fatsvage / vittige    
Ind i akvarium om vinteren men da hejren spise dem i løbet af sommeren var der ikke nogen til akvarium næste vinter   
I øvrigt tak for an lille humør løfter inden sengetid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg forestiller mig at fiskene vil søge derhen, hvor det behager dem bedst - og det tænker jeg vil være inde i flamingokassen - der MÅ alt andet lige være 'varmere' end uden for kassen.

Mine guldfisk overlever også snildt med det er mine koi'er, jeg er bekymret for - de skal helst have 120-130cm vanddybde har jeg ladet mig fortælle.- og jeg har altså kun 60-70cm - derfor ideen med flamingokassen.

Mvh
KSor, Århus V
Nu ved jeg ikke hvor mange koi karper du har og hvor store de er, men jeg tænker - kan der ikke blive pladsmangel inde i en alm. flamingo kasse.
Når frosten kommer og der er dannett 3 cm is lav et hul og sug lidt vand op - så kommer der et isolerende luftlag mellem is og vand - så bundfryser den nok ikke.

 

Nu ved jeg ikke, hvordan havedammen er udformet, men måske du med en alu-stige (eller noget andet stabilt), kan placere en "bro" hen over en del af dammen, hvorpå du lægger vintermåtte(r)? Det ville gøre det muligt at beskytte et større område mod frost..

EDIT: Eller hvad med en "ø" / flåde lavet af gulvisoleringsplade(r)?


Hellere leje end at bo på gaden.
Hvad med at lave en flydende pile-ø http://www.jagtognaturpleje.dk/pile.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis