VW Caddy -Lugt af benzinos i kabinen ?

Hejsa

Min caddy (2012, 1.2 TSI) er begyndt at lugte ret kraftigt af benzin i kabinen, primært ved lave hastigheder.
Jeg havde engang en anden bil  det gjorde det samme, der var det noget med en stump rør der var faldet af, eller blevet utæt eller lign, så den sugede luft fra motorrummet eller lign (det er 15 pr siden, så jeg husker ikke detaljerne helt skarpt 😀)

Kan I, ud fra den ringe beskrivelse,  hjælpe? Evt. Blot spørge ind til fotos, eller lign? (Jeg ved ikke, hvad jeg skal fotografere😀)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
utæthed i udstødningen kunne være et bud.
Lad den gå i tomgang, og hold en klud mod afgangen fra udstødningen, så kan du høre om der er noget det suser, og er udstødningen tæt går bilen i stå.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 10-10-2021 18:11:05

utæthed i udstødningen kunne være et bud.
Lad den gå i tomgang, og hold en klud mod afgangen fra udstødningen, så kan du høre om der er noget det suser, og er udstødningen tæt går bilen i stå.

 Den tager ikke skade af det? Og hvor lang tid skal jeg holde den der?😀


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nej det skader den ikke, bare hold kluden i ca 30 sec. går bilen ikke istå skulle du gerne kunne høre om der er utætheder, er den tæt og du fjerner kluden kommer det et pust af overtryk.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er lugt af benzin og ikke udstødning, kunne du lave en lavpraktisk prøve, nemlig at lukke motorhjælmen op og kikke ned i dybet for at se, om der er nogen lugt af benzin og om du evt. kan lokalisere, hvor lugten kommer fra.

fase
Jeg googlede løs i weekenden.. der var mange bud, flest pegede på krumtapudluftningsrøret...
Der er vel ikke nogen, der kan dirigere mig i retning af, hvor sådan en børge er placeret?
(Og nej, som I kan høre, har jeg lidet indsigt.. så jeg splitter det nok ikke ad selv) så kan jeg jo se, om det blot er hoppet af, eller lign🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Krumtapudluftning indeholder ikke ren benzin. Løft lige bagsædet op. Derunder sidder benzinpumpen i bunden ned i tanken. Det kunne jo være pakningen var gået.
Frisk skrev den 11-10-2021 04:42:38

Krumtapudluftning indeholder ikke ren benzin. Løft lige bagsædet op. Derunder sidder benzinpumpen i bunden ned i tanken. Det kunne jo være pakningen var gået.

 Det tænkte jeg også (efter at have læst lidt🙂)

Men ville lugten så ikke være mere konstant?
Den optræder kun ved langsom og baglæns kørsel..
Hvis jeg slår recirkulation til, lader der ikke kommer lugt.
Jeg ved ikke hvad den der udluftning gør, men det lød på andre som om der godt kunne komme en benzin-agtig lugt derfra.. jeg tror mere lugten er af brændt benzin/olie (udstødnings-agtig) end ren benzin-agtig.. det er lidt svært at beskrive detaljeret.. 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nej det lyde rigtigt.

Grunden til du synes den lugter mest ved langsom kørsel er at når du er oppe i fart, får du konstant frisk luft ind, og bemærker det der for i mindre grad.

Uanset hvad så få det fikset.

Det er før set at folk har fået CO2-forgifning (ikke helt det samme nej) men så er faldet i søvn bag rattet og kørt ind i et træ...
Det er denne her, hvad drt så end er.. der er knækket (slangen lige i midten, der ligger ovenpå en sort dims.. shit der er meget jeg ved mere om, end biler🙂)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Er der hul i røret her, det ligner det på billedet...

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis