Udtaljerede regninger

Hvordan kan det være at man ingen detaljer får på sine regninger i netbank?

Altså hvad det præcist er man betaler for?

Eksempelvis på min oversigt står blot "kommunen X antal kr" uden at skrive hvad de KR er betaling for.

Så har jeg 2 lån.

Hvor der blot står afdragens størrelse, men ikke samtidig oplyser restgælden eller noget ?

Skal jeg virkelig kontakte hver eneste kreditor for at få oplyst restgælden?

Det bare fordi et par af dem vil jeg gerne betale helt ud NU, hvis der ikke mangler så meget, men det kan jo blive noget af en omgang af hitte ud af hvem man skylder hvad ?

Og nej jeg er ikke dybt begravet i kviklån som i luksusfælden bare rolig.

Men fx i gamle dage med mobilregning, så fik man et brev med papir hvor hver enkelt opkald og pris fremgik osv. Der er INGEN detaljer mere, så man må bare tro på det der står er rigtigt, mere eller mindre "i blinde"?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du bliver nødt til at kontakte dine kreditorer hvis ikke du selv har gemt beskederne fra dem.
Fra kommunen har du helt sikkert modtaget en opkrævning, f.eks. gennem e-boks.
Dine lån har du sikkert også fået oplysninger på i forbindelse med årsskiftet - du kan sikkert se hvad du skyldte ved årsskiftet på din selvangivelse. 

Søren O
Den opgivelse fra banken, er sikkert en opgørelse over, hvad der skal betales gennem betalingsservice. I den står der kun til hvem og beløbet, du skal betale. Du må henvende dig til kreditor (den som har penge til gode) for at få oplyst restgælden.

fase
Okay så det SKAL være besværligt.  Ja det er nok betalingsservice jeg henviser til, får stort set aldrig rudekuverter for noget som helt mere som i gamle dage.

Synes bare ikke jeg helt ved hvad jeg betaler for.

Eksempelvis er der 100 kr som jeg optog for nok 15 år siden hver måned, jeg kan ikke engang huske hvad jeg brugte dem til, sikkert et TV eller en computer....

Men der står så bare 100 kr måned efter måned.... hvis jeg nu kun skylder 500 på det, så lad os da få skudt de sidste 500 af, og slippe for det lort ;/

JEg kan sagtens se det er nemmest for firmaer og på en måde også for kunden at opkræve på den måde, men det gør det svært at holde overblik over hvad man FAKTISK for bruger og på hvad præcist.
Hvis du satte dig en lille bitte smule ind i privatøkonomi, ville du opdage at regneark og budgetter ikke er noget blomsterhandlere laver. De er til for at din hverdag bliver lidt mere harmonisk.
Hvis du tror, du er færdig med at betale på lånet, må betalingen jo stoppe.  Undersøg gennem din bank, hvad pengene går til. Du har sikkert netbank.

fase
Annonce
De fleste netbanker tillader du kan lave et budget derinde det vil hjælpe dig langt hen af vejen, endvidere kan du som regel trykke på den gældende postering i din netbank, der følger som regel en beskrivelse af hvad opkrævningen går ud på med, såfremt det ikke gør det ville jeg ringe til kreditor og finde ud af det. 
Zigzag skrev den 30-09-2021 00:08:45

Okay så det SKAL være besværligt.  Ja det er nok betalingsservice jeg henviser til, får stort set aldrig rudekuverter for noget som helt mere som i gamle dage.

Synes bare ikke jeg helt ved hvad jeg betaler for.

Eksempelvis er der 100 kr som jeg optog for nok 15 år siden hver måned, jeg kan ikke engang huske hvad jeg brugte dem til, sikkert et TV eller en computer....

Men der står så bare 100 kr måned efter måned.... hvis jeg nu kun skylder 500 på det, så lad os da få skudt de sidste 500 af, og slippe for det lort ;/

JEg kan sagtens se det er nemmest for firmaer og på en måde også for kunden at opkræve på den måde, men det gør det svært at holde overblik over hvad man FAKTISK for bruger og på hvad præcist.

Det er da for h...... ikke så svært !! Tag kontakt til dine kreditorer og få oplyst restgælden. 

Den tid du har brugt på denne tråd kunne du jo bruge på at kontakte dine kreditorer i stedet for.

Hvis du har svært med at få overblik kan din bank helt sikkert hjælpe dig med at få lavet et budget og få overblik.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jaja, jeg har bare andet at lave, end ringe land og rige rundt. Det lyder jo let som i skriver det, men en del af de her kreditorer har jo telefonsystemer så hvis man ringer til dem er man "nr 216.... i køen"! så det kan være temmeligt håbløst.

Jeg kan bare huske for nogle år siden med et lille lån jeg havde hos DER, så opdagede jeg mere eller mindre tilfældigt at der kun manglede 600 kr på det, så det betalte jeg straks ud, istedet for 12 mdr á 100 kr (de 39 eraf dem var rent gebyr) gg.

Og nu jeg har økonomi til det, så kan man ligeså godt på renset ud i andre små "hængepartier":

Det er fx meget lettere med mobil-abonnement. Der tager det under 10 min af tjekke 3-4 udbydere og se om man kan spare 10 eller 20 kr pr måned i forhold til ens behov.

SKifter tit mobiludbyder, fordi det er vidt forskelligt om jeg har mest brug for fri tale eller fri data. Fx med en ny kæreste så kan man tale i mange timer, og omvendt er man single så stener man måske mange data i at glo på Youtube eller datingsider ;)
Du får det til at lyde som om du ikke gider undersøge, hvem du skylder hvor meget. Enten har du penge nok eller også kan du ikke finde ud af, hvordan du gør det. Alle oplysninger står på dine oplysninger fra betalingsservice.
Kæresten kan du meget billigere og med billede korrespondere med over computeren.

fase
Hvordan i alverden forestiller du dig at din bank ved hvad dine penge går til? Det er personfølsomme oplysninger, og dem må din bank slet ikke kende.
Det eneste banken gør er, at overføre X kr. fra din konto til långiver Y. Mere kan og må banken ikke kende til.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis