Damprenser - erfaringer ?

Jeg skal snart il at gøre min lejlighed hovedrent fra "top til tå".

I den forbindelse har jeg købt en damprenser. Bare den billigste fra Bauhaus.

Er der gode tips i forbindelse med brug af sådan en?

Her tænker jeg nok især på hvad man IKKE skal bruge den til.... fx om den kan bruges til snavs på vægge, eller om malingen så følger med af eksempelvis?

Nu bor jeg i almen lejlighed, så ved ikke helt hvilken maling der er malet med inden jeg flyttede ind, men går ikke ud fra det er noget billigt "sjask" fra Jem og fisk" men noget som er vaskbart i mange år. Men tåler det damp?

Og er der andre områder jeg bør undlade at benytte den men kun knofedt (og alm rengøringsmiddel)?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er link til din tråd fra forrige uge, om det samme🙂
Link​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Sikkert fordi der ikke er nogen der før hovedrent med en damprenser - hvad har en gulvklud, støvsuger og alm klud tiltog tørre af med gjort?
Jeg venter på at, læse om dine erfaringer. Jeg har en, men den bliver kun brugt,  til at fjerne bakterier i  køkkenvasken og  badeværelse. Det er trods alt 100grader varmt vand.   

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Man gør ikke rent - man holder rent.   

Ved almindelig daglig rengøring er det sjældent nødvendigt med "fantommidler".
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
martin v.

Jeg har skam også en alm gulvmoppe, en klud osv. Det er et forsøg på at gøre det lettere frem for ned på alle 4 og bruge "knofedt" ;)

Og så er  den også tiltænkt til andet end gulvvask, fx vægge, under køkkenskabe, toppen af klædeskabet og andre steder man ikke lige normalt kommer med "den daglige klud".

Psmertz, skal nok give en update, regner med at starte den for første gang her til formiddag (skal lige have lidt dagslys for at samle den).

Rantzau
Ja det har du ret i og indrømmet har jeg ikke været god til det under Corona, men det er jo så småt ovre, så nu skal det HELE have en omgang fra A-Z, og så må jeg fremover holde mere dagligt rent !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også