Damp-renser/hoved-rengøring

Da jeg i morgen vil starte op en hovedrengøring af min lejlighed har jeg til formålet indkøbt en Kærcher (stavet forkert ja men ved ikke hvordan man laver A-omlyd).  Damprenser til formålet.

Det er bare deres mindste model på 3 bar. Har ingen anelse om om det er meget eller lidt, men nok i den lave ende siden det er den billigste.

Men er der noget jeg bør være opmærksom på i forbindelse med brug af sådan en?

Den skal under alle omstændigheder bruges på gulvene, men jeg især er nervøs for er om hvis jeg bruger den på fodpaneler, eller vægge, om så malingen så følger med af ?

Jeg ved ikke hvad væggene er malet med, da det var malet inden jeg flyttede ind. Fodpanelerne er i plastik, kan de  godt tåle en damprenser ?

Vil nødig begynde på noget godt og ende med et mareridt ;) ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og skal jeg være særlig påpasselig fx ved vandslanger under vasken og den slags ?
Ja du skal være aldeles påpasselig. Er ret sikker på at du skal holde dampen langt væk fra malede overflader, for ellers går det helt galt. Men mon ikke kapaciteten i “dampmaskinen” er så lille at det i sig selv gør at du kun vil bruge den hvor det er absolut nødvendigt.
Held og lykke med projektet, men vær yderst forsigtig.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er den mindste Kærcher-model så kun med 3 bar tryk ?

Og kun kapacitete på 2 deciliter af gangen ?
Dertil er jeg i en leje bolig, så tænker de maler med top-kvalitets maling, som godt kan holde til at blive vasket, ikke noget billigt sjask fra JEM og fix eller lign ?

Tror du så stadig at tapetet flader ned og ikkw bare snavsen nå jeg prøver med en damprenser ?
Det har ikke nogen betydning om der er 2 dl. og tryk kun er 3 bar. Det der har betydning er at det er damp, altså omkring 100 grader varmt. Så opløser det fedt, dræber bakterier m.m. Det kan godt være hård ved maling. Støvsuger, almindelig rengørings midler, klud og evt. børste er nu at foretrække. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Tror jeg prøver på et "ikke-synligt" sted på et område på størrelse med en 5 krone... så får jeg nok en "idé" om hvorvidt malingen kan tåle det eller ej inden jeg "går amok overalt i lejligheden" gg ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også