Sikring springer

Jeg har lige købt hus og min sikring springer hver gang jeg tænder den her kontakt. Nogen som kan hjælpe
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du laver en kortslutning hver gang du tænder. Sæt den blå ned i stikkontakten, så burde det virke.

 

men jeg er nødt til at sige det ligner en go gang gammeldags gør det selv fusk... som jeg ser dit billede så kommer der en forsyning ind i toppen ved din afbryder, brun (sikkert fase) er på pil ind. dette er ok den blå skal ned i stikkontakten sammen med tændledningen ( den hvide) som også sidder korrekt. men så går der er kabel ud i bunden, der er der så monteret en jordledning (gul/grøn) denne er ikke aktiv og dermed har du ingen jord på dine udendørs stikkontakter, dette er ikke lovligt.   den ledning der kommer ud i bunden går den videre til en anden stikkontakt eller lampe som ligeledes bliver afbrudt af afbryderen foroven.
Mp92 skrev den 25-09-2021 19:22:19

Den går over til en lampe. Men jeg skal da nok have en elektriker ud hvis det ikke er lovligt

Tænder lampen sammen med stikkontakten så, det lyder i hvertfald hjemmelavet  

Som Frost har fat i, skal jorden være virksom hvis du har en stikkontakt med jordben. Det ligner der løber et rør langs huset, hvis det er forsyningen som kommet ind, skulle det være til at trække et kabel med aktiv jord.
Du kan evt måle mellem brun og gul/grøn med multimeteret, hvis du får 230v burde jorden være god.
Ja, den tænder lampen😅 der skal vidst kigges på det af en som har forstand på det. men mange tak for hjælpen
Altså du må jo gøre op med dig selv om du ligefrem vil kaste penge efter en marginal mere lovlig løsning.
Ingen af mine stikkontakter har jord, de virker alle sammen  
Du kan rolig se bort fra Piskeris' kommentar overfor. Man kan og bør ikke gradbøje lovlighed, når det er relateret til sikkerhed for andre personer.

jord har ikke noget med funktionalitet at gøre men sikkerhed og nu er det sådan at det IKKE er lovligt med en udendørs stikkontakt uden jord, og slet ikke en hvor der ligfrem er et hul til jord , men den er inaktiv.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis