Sikring springer

Jeg har lige købt hus og min sikring springer hver gang jeg tænder den her kontakt. Nogen som kan hjælpe
Jeg har lige købt hus og min sikring springer hver... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men der er vel også jord? Eller er jeg helt lost😅
Det ligner at den ene jord-leder du har, er den som går til lampen. Hvis der ikke fra lampen er forbundet jord til det øvrige jordings-system, har du ikke en virksom jord nogen af stederne.
Hvis kablet med jord er forsyningen med strøm fra eltavlen er det fint, vi kan bare ikke se hvad der går hvor hen  
Kabel der kommer nedefra går til lampe ? Hvis det er tilfældet skal den brune i øverste kabel blive hvor den er,
der skal en stump ledning derfra (samme klemme ) ned til L i stikkontakt .
Begge blå skal i N i stikkontakt
Den brune nedefra skal i pil ud i afbryder. Så tænder lampen på afbryder, og stikkontakt har strøm hele tiden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har også meget blottet kobber på dine ledninger som skulle have været helt nede.
Har du egentlig beskyttet kablet med dækskinne der hvor det går ned i jorden? 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

ev elmand skrev den 25-09-2021 23:18:26

Kabel der kommer nedefra går til lampe ? Hvis det er tilfældet skal den brune i øverste kabel blive hvor den er,
der skal en stump ledning derfra (samme klemme ) ned til L i stikkontakt .
Begge blå skal i N i stikkontakt
Den brune nedefra skal i pil ud i afbryder. Så tænder lampen på afbryder, og stikkontakt har strøm hele tiden. 

 Kan man lave så der er strøm i lampen hele tiden, og kontakten så bliver tændt på afbryderen?

Annonce
ja det kan man nemt lave... men hvorfor vil du have en lampe tændt i dagtimerne ?
Der er en kontakt til lampen indenfor
Der er en kontakt til lampen indenfor
​​​​Ok nu bliver det mystisk
Hvis det kommer igennem væggen fra en anden kontakt med de 2 ledere så nej. Så kan man ikke få fast strøm på stikkontakt.
Der skal en 4 leder mindst når vi nu skal tænke på jordleder også. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis