Hvilke højttaler til ældre tv?

Hej til Jer.
Det er sådan at vi synes at lyden fra vores tv er dårlig og grødet. Vi har for en stor del skyldt det på dr s dårlige lydteknik, men i går ville vi se en dansk serie fra filmstriben som vi også opgav pga dårlig lyd. Her havde jeg så muligheden for at høre lydsiden fra min computer gennem et par høretelf. som kom med min samsung telefon. Og lyden var på alle måder bedre. 1 er det fordi lyden bliver sendt direkte ind i øret? 2 fordi højttalerne i tv-et er dårlige. Jeg hælder selv til det sidste. Så hvad skal man købe for at få ordentlig lyd fra tv-et.
 På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Det er sådan at vi synes at lyden fra... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kurt.
Tak for dine imput, men skal der ikke være en omskifter af en slags for at kunne tilslutte flere kilder Tv Cd Fm radio dab?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak så blev jeg klogere på det. Hvis det bliver den valgte løsning bliver tv-ets højttalere så koblet fra, eller køre de sammen med?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Dit Samsung TV har sikkert indstillinger for lyd, hvor du kan vælge mellem TV højttalere og optisk udgang. Du forbinder TV og højttalere med et optisk kabel. Når du vil høre luden fra TV'et vælger du optisk indgang på højttalerens indgang. Du finder indstillingerne under MENU og LYD.
Din CD og radio forbinder du til linjeindgangene med RCA stik.


fase
De har i øvrigt Sondbar helt ned til 3-400 kr hos Conrad.dk, og jeg har selv deres billigste "Soundbase" og selvom det er den absolut billigste, så er den rigeligt til både at forbedre TV-oplevelsen væsenligt, og også sagtens få mine naboer til at brokke sig hvis jeg skruer op med musik fx ;)

Og nej her ikke spejelt lydhør fx med PAP-vægge. Man kan ikke høre hvis naboen har sex fx - eller også har de det aldrig? gg.. men selv deres mindste forbedrer TVoplevelsen MEGET, og medmindre du har en 100 m2 stue den skal spille op, så er den rigeligt til alm brug ;)
Hej Igen.
En lille opdatering. Vi har købt en denon soundbar+ subwoofer til tv-et og 2 nye højttalere til radio cd-afspiller. Det ville blive for meget omstillen med systemet med de der højttalere. Det er jo en virkelig meget hørbar bedre lyd når lydfilen er god. Prøvede at sætte Once upon a time på dvd afspilleren Waow for en forbedring. Den dårlige lyd på det er antikprogram blev ikke bedre. Men nu har vi det problem at efter at ha skilt hele systemet ad kan vi ikke få vores cromecast til at fungere. Hvor den tidligere var på hdmi 3 så har den flyttet sig og hedder hdmi cromecast selvom den sidder i samme stik. Og når jeg prøver at caste så starter den nogen gange men stopper altid kort efter Og det er som om soundbaren spiser båndbredde, men den har vel ikke noget med internettet at gøre. Har I nogle bud på en løsning?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis