Hvilke højttaler til ældre tv?

Hej til Jer.
Det er sådan at vi synes at lyden fra vores tv er dårlig og grødet. Vi har for en stor del skyldt det på dr s dårlige lydteknik, men i går ville vi se en dansk serie fra filmstriben som vi også opgav pga dårlig lyd. Her havde jeg så muligheden for at høre lydsiden fra min computer gennem et par høretelf. som kom med min samsung telefon. Og lyden var på alle måder bedre. 1 er det fordi lyden bliver sendt direkte ind i øret? 2 fordi højttalerne i tv-et er dårlige. Jeg hælder selv til det sidste. Så hvad skal man købe for at få ordentlig lyd fra tv-et.
 På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Det er sådan at vi synes at lyden fra... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle af de nyere soundbar er udstyret med en funktion (kan ikke huske hvad det hedder), men koblet sammen med et nyere tv med samme funktion, bevirker at soundbaren kører som “slave” på fjernsynets fjernbetjening - altså i det daglige betjenes fjernsyn (og soundbar) helt som før. Kun specielle indstillinger kræver fjernbetjeningen til soundbaren.
Måske det kunne være smart at “fremtidssikre”.

Søren O
@ Kurt 54.
Jeg er ikke så kyndig ud i lyd. De foreslåede højttalere kan de tilsluttes flere lydkilder? eller bliver det bare endnu et extra sæt højttalere som fylder? Pt har vi ud over tv-et en blueray som køre på tv-et en forstærket til musikcd og og den endnu anvendelige fm radio. Kan man ved køb ad de anbefalede højttalere komme af med noget af dette?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kurt.
tak for svaret, det siger mig ik så meget det billede. Jeg kan tilslutte fjernsynet med rca vil jeg tro, men hvad med resten? Fjernsynet er et Samsung le32b546p7w  

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Optisk tilslutning, kan du også.. ser det ud til

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Dit fjernsyn har en optisk udgang, som du forbinder med højttalerens optiske indgang. Et optisk kabel kan købes hos f.eks. av-cables eller av-connection. Det er ikke særlig dyrt. Husk at tage beskyttelseshætten af inden du forbinder  .
Højttaleren har også RCA og coax indgange.

fase
Ja tak skal I have. Men for at de højttalere kan komme på tale skal de kunne erstatte de andre som er til fm og musik-cd. ellers er der ikke plads i hjørnet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du fpår aldrig god lyd ud at TV, det er naturstridigt.

Et godt bud på en god men også prisvenlig soundbar er Creative Katana, til at betale og overraskende god uden at være til B&O priser ;)

De kan forbindes med RCA kable - der er fire indgange - hvor de tre er ret gængse. Derudover er der bluetooth - typisk fra smartphones , tablets og computer.  

Så vidt jeg kan se er dette stort set samme højtaler men billigere.

https://www.pricerunner.dk/pl/267-3200046308/Hoejttalere/Edifier-R1280DBs-Sammenlign-Priser

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis