Ejerskifteforsikring / Dårligt håndværk

Godmorgen,
Vi købte vores hus for omkring et år siden hvor der også er en gennemmurret garage på 72 kvadratmeter som er opført i 2006 og med Lindab ståltag.
Ifølge konstruktionstegninger skulle der være vindplader, dampspærre og 100mm isolering på loftet.
Der skulle også være nedgravet en faskine til tagvand.
Jeg er lige blevet færdig med at kradse fugerne ud på garagen, da de ikke var stærke og faldt ud.
Det var et problem jeg var bekendt med da jeg købte huset.

Eneste bemærkninger på garagen i tilstandsrapporten var de omtalte fuger, en dør med råd i træværket + for lidt fald på tagrender.
I forbindelse med jeg har fjernet fugerne har jeg fjernet underbeklædningen for bedre at kunne komme til.
Til min store overraskelse ser jeg at undertaget slet ikke er lavet rigtigt, så jeg kigger lidt nærmere på fejl og mangler.

-Der er lavet undertag (som ikke er stramt), men det stopper 5cm før fodblikket, so eventuelt vand vil løbe ned i udhænget i stedet for i tagrenden.- Rygning er for kort- Vindskede er monteret ovenpå rygning.
- Manglede klemliste mellem undertag/spær og lægter
- Manglede vindplader
- Tagplader er skruet forkert ( i bunden af en bølge i stedet for i toppen af en bølge ifølge Lindab monteringsvejledning)
- Ingen dampspærre
- Slet ingen isolering på loftet
- Formentlig ingen faskine, da nedløb ikke er forbundet til noget, men bare løber til jorden.

Huset er bygget i 2013 og er i fin stand, det er kun denne garage der lader til at være noget klamphuggeri.
Hele garage byggeriet er noget sjusk og lader bestemt ikke til at være bygget af en håndværker.
Sælger har dog skrevet i tilstandsrapporten at der ikke er lavet med eller selvbyg.

Jeg har tegnet en ejerskifteforsikring i forbindelse med overtagelse ved dansk ejerskifteforsikring - men kan læse mig til på nettet, at folk har problemer med at få dækket deres skader.

Hvad er jeres mening om alt dette, skal en ejerskifteforsikring dække - i så fald, hvor meget??
Skal taget eventuelt skiftes, eller kan det genbruges selvom det er skruet forkert hvis det skal af for at lavekonstruktionen om?
Hvor meget af det burde de dække??

Helt ideelt for mig var, hvis jeg fik en pose penge, så jeg kan lave det ordentligt selv. - så kom der betontag på, som på huset.

På forhånd tak og god weekend.
Vh. Jacob

 

 

Godmorgen, Vi købte vores hus for omkring et år... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusinde tak endnu engang Ask,
Det er en stor hjælp at i byder ind med viden og erfaringer. 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis