Gulvvarme.

Jeg har købt et hus fra 68. I salgsopstillingen stod der 2 nye badeværelser.
Jeg har så senere efter besøg af en vvs'er fundet ud af at det ene af badeværelserne ikke er med ny gulvvarme, men derimod med gulvvarme fra husets oprindelse højest sandsynligt, nogen der ved om det er lovligt af ejendomsmægler at skrive at det er nyt, på trods af det kun er klinker, toilet, badeværelse møbel og bruse amatur der er skiftet? 
Jeg spørger, da min vvs'er pænt får sagt til mig der nok springer et vandrør under gulvet indenfor rimelig tid, hvilket jo er en meget dårlig nyhed mht. Vandskade og hvad der kan blive af økonomiske udgifter dertil øv øv.. Håber nogen derude kan hjælpe eller give lidt ro i forhold til situationen.
Han nævnte man kunne laver en radiator derude fordi rørene stikke op af gulvet, men det ændrer vel ikke på sandsynligheden for en vandskade,  da den vel skal bruge de samme rør? 

Jeg har købt et hus fra 68. I salgsopstillingen... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar Søren, det er desværre sådan et afløb der er tror jeg, byggesagkyndige sagde dog at alt der kunne gøres for der ikke kom vand ud var gjort i form af flere forhøjerringe. Tager lige et billede. Håber du finder tid til at svarer. Mht. Til at det nok er kobber på første billede kan man så udlede noget fra det? Altså at det er kobberrør i gulvet? Jeg fjernede noget af malingen fra røret der stak op i modsatte side og der er røret sort. 
Yderligere spørgsmål, hvis det "kun" er varme i gulvet og ikke gulvvarme, er det vel ikke nok til at badeværelset bliver varmet tilstrækkeligt op her senere på året? Tænker de kolde måneder også et fugtigt rum? 
Står der intet i tilstandsrapporten om det afløb? Efter min mening burde det have været udskiftet i forbindelse med at badeværelset blev “fornyet”.
Hvis du sliber lidt i siden af “kobberrøret” med et stykke sandpapir vil kobberfarven komme frem. Røret ved siden af vil blive “blankt” hvis du giver det samme tur.
Kobber ruster ikke, men det hjælper ikke meget hvis der går hul på nogle af de andre rør. 7-9-13.

Søren O
Jo der stod i tilstandsrapporten at der var anvendt for mange forhøjerringe i samlingen mellem afløbsskålen og risten. Og at disse forhøjerringe kun var godkendt til brug med gulvafløb af samme fabrikant, derfor opstod der tvivl om tæthed, vi havde så en byggesagkyndig ude i fredags, som bestemt mente at  det nok skulle holde tæt og at det var noget pjat de forhøjerringe ikke var godkendt? 
Annonce
Du havde ret røret på første billede er kobber. 
Vandbaseret varme i gulvet blev dengang lavet med kobberrør , de er lette at bukke og passe til , det er jo før plastrør/slanger kom til , og der burde have været en radiator til rumopvarmningen , og til trådstarter , du kan sove roligt om natten , dine rør i gulvet ligger godt beskyttet , forsat god aften.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak for svar til alle, dækker forsikringen stadig vandskader der udløber der fra hvis det sker, når der er en rød anmærkning i tilstandsrapport? Eller har det intet med hinanden at gøre? 🤞
Jeg er ret sikker på at forsikringen vil dække eventuelle skader.
Der er ejerskifteforsikringen der har sagt fra.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også