Salg af hus / tvist med håndværker

Hej alle, jeg har for nylig solgt et hus hvorpå jeg har bygget til tilbygning. Mureren der lavede fundamentet fyrede jeg lang tid efter fundamentet var lavet færdigt da han ikke dukkede op til det indvendige arbejde.

Nu har den nye køber fugt et sted i kælderen/overgangen fra gammelt og nyt og mureren påstår at han ikke fik nåede at isolere er stykke af fundamentet og at lave det færdigt fordi jeg fyrede ham. Der er tale om soklen i overgangen ikke er isoleret udefra med drænplader mv. Der er sandt at fyrede ham, men jeg anede ikke at det angiveligt mangler. Derfor fik jeg lagt fliser hele vejen rundt om huset inklusiv over den del af soklen der åbenbart ikke er isoleret. Jeg er langt fra håndværker. Nu er forsikringen involveret, er der nogen der aner hvordan jeg står ? Der er selvfølgelig ejerskifte forsikring og sælger ansvarsforsikring. 

Det skal nævnes at det er BR15.

Håndværkeren har ringet til mig og vil ikke have den skal tørres af på ham - jeg ønsker ikke problemer med ham da han er en "type" og ser helst at forsikringen ordner det.

Har forsikringen en sag mod mig eller ham - eller er det en de skal tage / forholde sig til? Og det overhovedet er krav at dræne mv?

Tusinde tak for hjælpen!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på lds.
Ja det er jo altid kedelig når man ryger "i totterne " på hinanden.
Når du fyrede mureren, så har han kun ansvar for det der blev lavet indtil han holdt. Altså der hvor han ikke kom på pladsen mere.
Når nu toget er ved at køre med forsikring så vil jeg helt sikkert afvente. Jeg mener man stiller sig fri af ansvar ved at tilbyde betaling af del af ejerskifte forsikring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
SørenHolm skrev den 06-09-2021 14:26:36

Tak for svaret! Er der mon nogen der erfaring med det juridiske i en sådan sag,  herunder hvordan jeg står? Eller afventer jeg forsikringen?

 Der er nu gået noget tid. Hvad kom der ud af sagen? Hvad sagde forsikringen? Eller kører sagen endnu?

Undrer mig at der ikke nævnes noget om tilstandsrapport (selv om den normalt ikke vil opdage en mangel som den nævnte)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg forstår ikke hvor din undren starter. Trådstarter nævner bl.a. ejerskifte forsikring. Og for at sådan en kan tegnes skal der foreligge en tilstandsrapport  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sorry, blandede den sammen med en anden tråd.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis