Væghængt toilet - fastgørelse i papvægge

Hej alle

Jeg skal i gang med at sætte væghængt toilet op på mit lille badeværelse inde i et indhak, der er cirka 90 meter bredt.

Væggene på alle tre sider har ikke meget styrke, så jeg forestiller mig, at jeg skal lave en trærammehele vejen rundt om hullet, som jeg skruer cisternestativet fast til - også for at undgå at skrue i gulvet, så jeg ikke risikerer at ramme en gulvvarmeslange.

Jeg er i tvivl om jeg kommer i karambolage med nogle af vvs-installationerne eller siddehøjden, hvis jeg gør det sådan her.

Der skal desuden også laves et træskelet til den fermacell-plade, jeg har tænkt mig at skrue på udvendigt, og det kan passende gøres fast i den ramme, jeg laver til wc'et.

Er det den rigtige måde at gøre det på eller hvad tænker I? Se skitse herunder. Bemærk, at den øverste reglar ikke er fastgjort ind i bagvæggen. Der er faktisk ingen fastgørelser i bagvæggen, da jeg forestiller mig, at udtræksstyrken af skruerne vil være alt for lav til at holde noget som helst. 

Hej alle Jeg skal i gang med at sætte væghængt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen, der må være en mere solid væg bag gipsvæggen, så bor ind i den bagved liggende væg og monter en gevindstang i en kilebolt/ekspansionsbolt, så du kan fastgøre stativet.

fase
S. Fabrin skrev den 30-08-2021 18:58:17

Jamen, der må være en mere solid væg bag gipsvæggen, så bor ind i den bagved liggende væg og monter en gevindstang i en kilebolt/ekspansionsbolt, så du kan fastgøre stativet.

 13 mm gips, træskelet, 13 mm gips. Det er en indvendig væg. Så desværre ikke meget guf at fastgøre i

Hvis det er 13 mm Gips så har jeg et eksempel:

Flyttede ind i et rækkehus, hvor der var en slags udskur tilknyttet boligen dirkete.

Altså nok tiltænkt opbevaring af fx haveredskaber.

Men jeg ville lave det om til kontor/computerværksted.

Det var så ikke ret godt isoleret så halvkøligt om vinteren men med en varmeblæser ok.

Nå men på væggen som skulle være "værkstedsbordet", beklædte vi med netop 13 mm gipsplader (da det ellers bare var rå "udhus-træ".

En lægte i hver ende af en fuld-længde bordplade (vist nok 360 cm).

Sefølig med 2 velvoksne hyleknægtge, men ingen ben til gulvet i længden.

Som test satte vi begge mine 21" skærme op på (de gammeldags CRT typer, ikke flasskærme=, og satte både mig og min far op på, og det gav sig ikke en millimeter.

Så gips kan holde mere end du lige tror måske. Seføli forudsat du bruger plugs osv, en løs boring i en gipsvæg kan ellers knapt nok holde en billedramme ;)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis