Vandret tagprofil med hældende tagflade

Hej,

Hvad er jeres erfaringer med skabe en vandret tagprofil, når selve tagfladen er hældende? Hvordan sikrer man korrekt afvanding af tagfladen (tagpap), og hvordan får man skjult tagrende og nedløbsrør, hvis man ønsker en fuldstændig 'ren' listebeklædning på husets facade?

I eksemplet her er den faldende profil synlig gennem listerne - og det er måske det enkleste - men er der gode måder at skabe en vandret profil bag listerne, som også kan rumme tagrende?

vh

Ib

ikje
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !
Du laver en svag "kuppelform" på taget så vandet ledes ud til kanterne.
Herfra kan du så vælge at lave to sider fald til 2 afløb eller 3siders til 1 afløb.  Det er en stærk og langtidsholdbar løsning.

Ellers varierer man blot højden på opkanten, det giver så en lidt højere stern.

Ellers er der mulighed for 1 nedløb i midten og fald ind mod dette, men det kræver at vandet ledes sikkert væk og afløbet ikke stopper.

Hvis man ønsker en slank Stern kan man skråne undersiden af udhænget opad, jeg kan personligt godt lide den løsning, da underbræddene bliver mere synlige.

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Tak for tip. Jeg havde den højere opkant i tankerne, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan man slipper bedst om ved det: Taget er tænkt med kun ca. 2 graders fald over knap fem meter. Hvis jeg monterer et vandret sternbræt uden på det yderste spær, får jeg en skrånende kant mod tagfladen, som måske kan gøre det svært at dække med tagpap?

Ib


ikje
Al erfaring med afløb i midten er en dårlig løsning. Reparation og vedligehold er besværlig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis