Hjælp til at finde kiprelæ

Hej eksperter

Vores nuværende kip-relæer larmer/klikker når vi tænder/slukker lyset...
Og det høres noget mere end forventet..
Så nu er vi på jagt efter nogle nye som elektrikeren kan montere i tavlen i stedet...

Er der nogen der har en god ide til hvilke man skal bruge så de ikke larmer..
Og hvis de kan fåes med dedikeret tænd og sluk funktion så man også kan lave andre styringer af lyset ville det være fedt...

Håber nogen har input.  
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du ikke afbrydere med kip? Et kiprelæ sidder i tavlen. Prøv med fingertouch afbrydere med dimmer.
Jeg er 100 % sikker at det ved din elektriker alt om….. men jeg kan da godt fortælle dig at du skal have fat i et elektronisk kiprelæ de larmer ikke. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med dedikeret tænd og sluk så de kan noget andet end at tænde og slukke ???? Du skal sikre dig at få fat i de rigtige og her mener jeg at det sikkert er 24v eller måske 230 v. Det har du ikke oplyst så derfor kan vi ikke komme med et på bud på et relæ.
Hej Mfrost

Ja det kan han da sikkert, men kan godt lide selv at have styr på ting...

Det er relæer med 24v styrespænding jeg søger.
Og med dedikeret tænd og sluk mener jeg .
Ved siden af den puls som både tænder og slukker... Hver gang man giver puls ..
Mener jeg man kan få nogen med ekstra styre-ben hvor det ene tænder hver gang man giver puls .. og det andet slukker hver gang man giver puls ..
Så hvis man giver puls flere gange på SLUK benet... Så blinker lamperne ikke...
@frisk
Søger skam kip-relæ til tavlen.. (står også i teksten)
Et kiprelæ er ligesom en afbryder bare elektrisk aktiveret. Et kiprelæ skifter stilling ved en impuls, så du kan ikke tænde eller slukke ved flere impulser efter hinanden.
Hvad er det du vil opnå ved at sende flere tænd- eller slukkeimpulser til samme relæ?
Det, du mener, er måske Tænd alt - sluk alt

fase
Annonce
Jeg ville ikke opnå noget ved at sende flere sluk impulser.. flot forklare at der ud over de almindelige kip-impulser genre måtte være hvad du kalder sluk alt og tænd alt...
Så jeg kan sende en impuls der slukker uanset om der er tændt eller slukket. .
Den funktion har jeg lavet på fabrikker.
Der skal bruges 2 polede kiprelæer og det ved jeg ikke om man kan få elektroniske ( lydløse)
Den ene pol styrer lyset og den anden pol giver adgang til impuls fra sluk alt kontakten. Så de relæer der IKKE er aktive får ingen sluk alt impuls. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-08-2021 22:24:32

Den funktion har jeg lavet på fabrikker.
Der skal bruges 2 polede kiprelæer og det ved jeg ikke om man kan få elektroniske ( lydløse)
Den ene pol styrer lyset og den anden pol giver adgang til impuls fra sluk alt kontakten. Så de relæer der IKKE er aktive får ingen sluk alt impuls. 

 Men det setup kan du vel kun lave hvis du bruger en afbryder der er beregnet til sluk alt ? Der kan du vel ikke bruge de almindelige kiptryk som tænder/slukker lyset ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
@pinkhenrik
Ja både.og...
Tanken er at bruge almindelig svagstrømstryk som nu til tænd/sluk
Og så vil jeg lave noget andet efterfølgende som kan styre lyset fra eks mobil telefon eller sluk lys når alarm slår til ..
Og sådanne ting ...
Du skal slet ikke have kiprelæer, når du også vil kunne bruge din mobiltelefon. Du skal da have en PLC styring med WI-FI eller internetadgang til dit setup. 

fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis