Støttemur af fundablokke

Hej skal til at bygge et støttemur af fundablokke på ca 1,5m høj og 18 lang m i U-form, men er lidt i tvivl om påfyldning af beton i alle blokke eller “kun” hver 4 eller er det kun hvem hvor der stikker lodrette armering op? For når jeg søger på nettet og YouTube både danske men og udlandske steder er der delte mening.. så ville høre hvad jeres anbefaling er/erfaring.
Hej skal til at bygge et støttemur af fundablokke... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget og hvor hurtigt stiger grundvandet op. 

fase
S. Fabrin skrev den 19-08-2021 18:50:15

Hvor meget og hvor hurtigt stiger grundvandet op. 

 God aften S. Fabrin, det “dybeste” er ca 2 cm på lidt under 5 timer, det vel ikke så slemt vel?
men er lidt i tvivl med hensyn til det med småsten delen. For nogle steder har jeg læst mig til at man muligvis skal smide et lag stampet lag sten inden man støbte

Og så skal det lige nævnes at der er tale om 3-4 vandpytter og ikke hele udgravningen :)
Få nu bare hældt noget beton i de render, svære er det altså heller ikke.   
Stil fundablokkeneop og få hældt noget beton i. Hvis der ikke er mere end 2 cm. vand så støb.

fase
S. Fabrin skrev den 20-08-2021 08:19:36

Stil fundablokkeneop og få hældt noget beton i. Hvis der ikke er mere end 2 cm. vand så støb.

 Så du mener ikke jeg har behov for at støbe et bund lag af ren beton? Jeg burde bare stille fundablokkene direkte ned og støbe/fylde på bag efter? 

Annonce
Du kan stille en række fundablokke op og komme beton i. Den første række bruger du så til at få det i vatter. Derefter kan du stille et par rækker op og fylde beton i. Jeg går her ud fra, at du selv blander betonen.

fase
S. Fabrin skrev den 20-08-2021 08:45:18

Du kan stille en række fundablokke op og komme beton i. den første række bruger du så til at få det i vatter. Derefter kan du stille et par rækker op og fylde beton i. Jeg går her ud fra, at du selv blander betonen.

 Takker, dette gøre tingene hel del letter, for jeg havde ellers tænkt mig at bygge en “sokkel” form af krydsfiner og hælde beton i og derefter bygge op i fundablokke

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis