Udendørs stikkontakt virker ikke Nikojoer 40 06-08-2021 10:33 Hej forumVi har en udendørsstikkontakt, som ikke virker. Kan i se om det skyldes at den er i stykker eller om det er fordi den ikke er sat korrekt op?//Nikolaj Hej forum Vi har en udendørsstikkontakt, som ikke... Vis hele indlægget 12 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
Nikojoer Trådstarter 40 15-08-2021 11:35 S. Fabrin skrev den 15-08-2021 11:27:36Jo, der burde være spænding på ledningerne. Prøv at tage den brune ledning til den udvendige stikkontakt ud og mål med din polsøger, om der er spænding på klemmen. Hvis din polsøger er med en skruetrækker for enden, kan du ikke bruge den. Du skal også først kontrollere om ledningerne er afisolerede langt nok 15 mm. Kobberet må lige være synligt ved hullet til klemmen , så kan du også bruge din polsøger .Jeg går ud fra, at du har målt, om der er spænding på ledningerne, der går ind i den udvendige stikkontakt. Har kun en skruetrækker polsøger, så det er den jeg har brugt. Tænkte den ville fungere lige så fint som andre. Men så er det klart jeg ikke kunne måle spændingen med den.
S. Fabrin 19658 4400 15-08-2021 11:48 Har kun en skruetrækker polsøger, så det er den jeg har brugt. Tænkte den ville fungere lige så fint som andre. Men så er det klart jeg ikke kunne måle spændingen med den.Grunden til, at du ikke kan bruge din polsøger med skruetrækker, er, at klingen ikke kan komme ind i hullet på stikkontakten. Prøv at afisolere lidt mere af den brune ledning i den indvendige stikkontakt, så du lige kan se kobberet og mål så med polsøgeren. Hvis du står godt isoleret f.eks på et gulvtæppe er det ikke sikkert, at polsøgeren viser noget. fase