Udendørs stikkontakt virker ikke Nikojoer 40 06-08-2021 10:33 Hej forumVi har en udendørsstikkontakt, som ikke virker. Kan i se om det skyldes at den er i stykker eller om det er fordi den ikke er sat korrekt op?//Nikolaj 12 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
mfrost 3258 9400 06-08-2021 10:36 Umiddelbart korrekt monteret om den virker eller ej det skal der måles på. Vi kan ikke se om der spænding i kablet der går til stikkontakten. Den kan være koblet fra inde i huset et eller andet sted.
S. Fabrin 19658 4400 06-08-2021 11:21 Udover at der er byttet om på fase og nul, så skal du undersøge om den afisolerede del af ledningen er skubbet helt op i klemmerne. Hvis du har noget at måle med, kan du lige måle på det synlige kobber om der spænding på kablet. fase
elgiraffen 90 10-08-2021 21:40 Stikkontakten er med sidejord og dermed valgfri placering af fase og nul, med mindre opmærkning angiver andet.
Frisk 874 11-08-2021 07:21 Det ser lidt ud som om, den blå (nul) ikke er skubbet helt i bund. Prøv at rette den ud og skub den ind. Annonce
Nikojoer Trådstarter 40 12-08-2021 21:45 Har forsøgt at skubbe alle ledningerne længere op uden held. Forsøgte mig også på at måle om der var spænding med polsøger uden held.Har fundet ud af hvor ledningerne til den udendørs stikkontakt kommer fra. De kommer fra en indendørs stikkontakt, som virker!Synes alle ledningerne også her sidder fint i - så hvad pokker kan der være galt?? Har vedhæftet nogle billeder af den indendørs stikkontakt.
S. Fabrin 19658 4400 13-08-2021 08:50 Har du afisoleret enderne i den indvendige stikkontakt. Der skal være afisoleret mindst 13 mm. fase
Nikojoer Trådstarter 40 15-08-2021 11:16 Har tjekket den indendørs stikkontakt og alt ser fint ud - men hvis det er rigtigt burde der så ikke være spænding i ledningerne det fører videre ud til den udendørs stikkontakt, som jeg så burde kunne måle med min polsøger?! Kan sgu ikke helt forstå hvor det går galt.
S. Fabrin 19658 4400 15-08-2021 11:27 Jo, der burde være spænding på ledningerne. Prøv at tage den brune ledning til den udvendige stikkontakt ud og mål med din polsøger, om der er spænding på klemmen. Hvis din polsøger er med en skruetrækker for enden, kan du ikke bruge den. Du skal også først kontrollere om ledningerne er afisolerede langt nok 15 mm. Kobberet må lige være synligt ved hullet til klemmen , så kan du også bruge din polsøger .Jeg går ud fra, at du har målt, om der er spænding på ledningerne, der går ind i den udvendige stikkontakt. fase