Ujævnhed på paptag

Hej,
Jeg har et ujævnhed på et flad paptag, således at vandet samles der (se billedet).  Kan man bare udjævne der med asfalt eller er det mer vanskeligt end det?
Mvh,
/Anton
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor har du tagbrønden ? - og hvad er der under dit tagpap ? 

 

Det findes ikke en tagbrønd, men tagrender sidder til høyre side (når man kigger på billedet).  Så vidt jeg forstår er det et slags træbelægning ovenpå træbjælker, som sidder under tagpap.  Beklager hvis det er et dumt svar på det sidste spørsmål!
Der er nok ikke meget fald på taget....men det ser ud som om det lige er den sidste opkant der holder vandet tilbage.

Du kan forsøge at banke nogle små kiler ind mellem krydsfiner og spær nedefra - cirka under midten af vandpytten.   Brug feks 5 kiler med 15cm mellemrum og bank lidt på dem skiftevis til du har hævet pladen f.eks 5mm fra spæret (evt 2 spær).

Hvis det ikke er nok kan du prøve at banke dem en smule længere ind.

Det er sandsynligvis et spær der buer lidt nedad, så tjek spærrene under vandpytten så du kan lokalisere "synderen".

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Taget ser ud til at have sat sig da det ikke længere clearer kanten imod tagrenden, sikkert pga underdimensionerede bjælkespær.
Du kan godt lave et quickfix med tagmasse el lign. men vandringen nedad vil fortsætte indtil der er lavet en forstærkning.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis