startproblemer Bosch Rotak 37Li

min ellers gode plæneklipper Rotak 37 li går ud lige efter opstart
Har undersøgt batteri- relæ- start stop- ledninger alt er ok

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med et andet batteri som er fuldt opladt .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Kunne lyde som om den har for stor start-strøm, så overbelastnings beskyttelsen træder i kraft.
Alternativt en løs forbindelse i dødmands kontakten kan være årsagen.

 

Prøv med et 3 batteri fra naboen osv , jeg er sikker på at det er uopladt nedslidte batterier ..................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Selvom batterierne viser, at de er helt opladede, så kan de godt være defekte. Hvis det er muligt, så prøv at måle spændingen til motoren, og se om den er stabil, når du tænder plæneklipperen.


Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
jeg kan se at flere har det samme problem- men ingen har desværre fundet løsningen
men tak for indlæg
Har haft en, hvor det var den røde sikringskontakt, som drillede. Den der røde pind som skal stikkes ned og skab forbindelse mellem ledningerne. Der var kontaktfladerne bukkede, så der nærmest blev lavet en kortslutning. Den kunne også køre lidt en gang i mellem og så alligevel ikke. Jeg skilte  det ad og lavede en direkte forbindelse, da det ikke umiddelbart kunne repareres. Den havde jo kun til formå at lave forbindelse mellem ledningerne, så strømmen kunne løbe som en ekstra sikring. Så ud med den og satte ledningerne sammen, så kørte den lykkeligt i flere år til den døde af anden årsag.

Kurt B. Andersen
tak for input det skal prøves- kommer tilbage senere-ellers er næsten alt prøvet bortset for om der ligger en fejl inde i motoren
desværre virkede det heller ikke- har også prøvet at gøre stikkene rene ved batteri både på hun og han
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis