startproblemer Bosch Rotak 37Li

min ellers gode plæneklipper Rotak 37 li går ud lige efter opstart
Har undersøgt batteri- relæ- start stop- ledninger alt er ok

min ellers gode plæneklipper Rotak 37 li går ud... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For at være helt sikker , har du prøvet at låne fuldopladede batterier fra en tredjepart.......................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Motor går fint men slår fra efter 2-3 sek
Og der er ikke et batteri problem
Tak for jeres forslag
Så må det være styringen, der er defekt, er det noget elektronisk ?

Vi prøver igen, i morgen --
En gang til ,  har du prøvet at låne fuldopladede batterier fra en tredjepart....................... ja eller nej

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
5 muligheder:
1) Batterier defekte (selvom "de er fuldt opladet")
2) Motoren går for stramt, derfor bruger for mange ampere, derfor motorværn/termorelæ/overbelastnings beskyttelse tripper
3) motorværn/termorelæ/overbelastnings beskyttelse er "blevet træt" så det tripper for hurtigt
4) styrings kredsløbet defekt
5) Dårlig kontakt i kontaktfladerne på start/stop relæet.

 

Jeg har selv sådan en plæneklipper , så jeg kan nikke genkendede til at den prøver at starte op og så stopper med det samme , det er en indbygget sikring som alt Bosch li-on batteri drevet værktøj osv har , det er for at undgå at batteriet bliver helt afladt for så kan det ikke lades op igen af laderen .mit bedste bud er at batterierne her er færdige .eller er blevet helt afladet og skal derfor manuelt oplades med 36 volt .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
ok tak for inputfejl  
1. batteri er udelukket, da mine 4 batterier alle duer på min nye rotak  370LI
2. Relæ er nyt- derfor heller ikke fejl
3. start/stop kontakt er ok - har prøvet med 2 andre.(har7haft 4- rotak li)
vil afprøve om motor går for stramt-men jeg tror det ikke den starte helt ok- men dør så 2/3 sek efter
så er der styringskredsløb- hvordan kontrolles det?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis