Hvilken robotplæneklipper?

I min FDF kreds vil vi gerne have en robotplæneklipper til at klippe plænen, og give mere tid til FDFerne.

Vores grund er Ca 1000 kvm, lettere kuperet, men kan klippes med alm plæneklipper...

Vi vil gerne have en god stabil og driftsikker model.
Hvad kan anbefales at kigge efter?

På forhånd tak 

MVH Njord
I min FDF kreds vil vi gerne have en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BTA Handyman skrev den 06-08-2021 08:43:21
 Som jeg også nævner længere oppe, overvejer vi en worx. Men som fast opsætter må du også have hørt lidt om dem. Er det noget viden du også vil dele? 😀 
Mange tænker ikke over "det omkring" robotten. dvs. hvis den går i stykker, hvor skal den hen til rpereation? jeg ved engang Worx skulle til Tyskland, og reperationstiden var op til 8 uger (har ingen ide om det nu)
Hvad med reservedele?
Hvad med support hvis robotten elelr installationen ikke virker som den skal?

Når nu det ikke er et sted der er nogend er bor, er det godt at så mange "de faste" på matriklen ved hvordan de sætter den i gang.
Overvej kraftigt noget med GPS eller WIFI så i kan se på telefonen om den kører, ikke kommer ikke forbi adressen bare for at se om den køre, det lover jeg i ikke gider efter den første måned :)

Worx køre vist udemærket til prisen, i forhold til flere af de robotter i samme prisklasse.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2021 11:49:23

Mange tænker ikke over "det omkring" robotten. dvs. hvis den går i stykker, hvor skal den hen til rpereation? jeg ved engang Worx skulle til Tyskland, og reperationstiden var op til 8 uger (har ingen ide om det nu)
Hvad med reservedele?
Hvad med support hvis robotten elelr installationen ikke virker som den skal?

Når nu det ikke er et sted der er nogend er bor, er det godt at så mange "de faste" på matriklen ved hvordan de sætter den i gang.
Overvej kraftigt noget med GPS eller WIFI så i kan se på telefonen om den kører, ikke kommer ikke forbi adressen bare for at se om den køre, det lover jeg i ikke gider efter den første måned :)

Worx køre vist udemærket til prisen, i forhold til flere af de robotter i samme prisklasse.

Super, tak.
Ift reparation så er det faktisk en af de ret store grunde til jeg kigger i retning af worx, da den virker forholdsvist simpel med service, eks batteriet hvor de har valgt og bruge deres slide ind batteri som er nem og billigt at skaffe et nyt af, ligesom knivene er ret fornuftigt prisleje. Ift andre reservedele så ved jeg ikke hvor nemt det er, men der kører jo en del af dem, så tænker det vil være ret usandsynligt at der ingen reservedele er. Nu jeg ikke trådstarter, så robotten skal bruges hjemme hvor vi kan holde øje med den. 
Hej Hej

Jeg har haft en Robomow RS615U.

Udmærket maskine i starten, men den begyndte at få nogle underlige fejl.
Fejl på klippemotor, display, ladehoved.
Pris for at få den op at køre igen var godt og vel 4000 kroner.

På det her tidspunkt er robotten 3 år gammel, så det gad jeg slet ikke at overveje.

Så i starten af året købte jeg en Gardena Smart Sileno Life+ 1250m2.

Nem opsætning, og den kører virkelig godt.
Jeg har ikke haft fejl på den endnu.

Det der egentlig gjorde udslaget for mig var de 5 års garanti og forsikring inkluderet o prisen, og at den nærmeste Husqvarna forhandler 3 km fra mig laver service på dem hvis det er.

Ulempen er de små knive. Jeg ved ikke hvor mange grene og pinde der er på en spejder græsplæne, men de bliver hurtigt slidt ned vil  hvis der er mange, vil jeg tro.

Mvh Mærsk

enig i at remote overvågning er godt hvis man ikke lige kommer forbi. det sker trosds alt et par gange om året at den sætter sig fast i et eller andet som er efterladt på plænen.
har den stået stille i 10 dage uden at køre - ja så er græsset måske blevet så højt at det ikke er robotten som skal slå det, men derimod kræver en traditionel håndskubber (fdf i jeres kreds holder jo nok sommerpause lige som alle andre, og i den periode er der nok ikke mange som tjekker den).
reprationer kender jeg ikke så meget til - mine 2 husqwarnaer har jeg ikke haft reprationer på, blot udskiftning af knive et par gange om året og en enkelt alu skive (jeg lavede selv en ny i rustfrit  stål, men ville koste  250 kr som reservedel og kan skiftes med 3 skruer på 5 min).
den ældste 430x har nu kørt 5777 km og 1221 ladecyclusser og jeg tænker den iden problemer holder mange år endnu 
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2021 08:39:19

Jeg sætter robotter op som levebrød, og har IKKE mødt en glad forhandler af robotmow endnu (og cubcadet og hvad de nu ellers navne kører under)

se også https://dk.trustpilot.com/review/robomow.dk

De er kluntede, larmer enormt og går i stykker over en kant.


Synes nu ikke at vores RC312pro ser kluntet ud, men de får alverdens mærkelige fejl primært fordi de ikke tåler fugt, og det er jo svært at undgå.

Og de begynder at larme efter et år eller to. Det findes der dog et middel imod, hvis man er lidt fiks på fingrene; 

https://www.roboter-forum.com/index.php?thread/53294-silencer-kit/&postID=732156

 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis