Hvilken robotplæneklipper?

I min FDF kreds vil vi gerne have en robotplæneklipper til at klippe plænen, og give mere tid til FDFerne.

Vores grund er Ca 1000 kvm, lettere kuperet, men kan klippes med alm plæneklipper...

Vi vil gerne have en god stabil og driftsikker model.
Hvad kan anbefales at kigge efter?

På forhånd tak 

MVH Njord
I min FDF kreds vil vi gerne have en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har gardenas største model til 2000 kvm. Gardena ejes af husqvarna. Kører på andet år og er meget tilfreds. Ca. halv pris af husqvarna. Meget lydsvag. Den kan klare 2200kvm, hvis den kører døgnet rundt på en lidt kringlet plæne.

Køb en med 4 hjul.
Til 1000kvm ville jeg købe en robot der er ratet til 1500-2000 kvm. 

Husk at en skal have ansvaret og tilse den en gang imellem, da afklippet vådt græs sætter sig til tykt lag på hjul. Græs kan kile sig fast mellem knive og disken, så de skal også renses engang imellem. Gælder sådan set alle Robotplæneklippere.
Så helt vedligeholdelsefri er robotter ikke.

Barberbladeknive kan købes billigt på Amazon.de
Jeg skal ikke kloge mig på hvilken klipper, men bare lige komme med et indspark.
Her hvor jeg bor, er der mange muldvarpe og deres skud giver naboens robot store problemer. De store skud er ikke et problem fordi den bare ser dem som en forhindring og kører uden om, men de små skud forsøger den at køre hen over og så hænger den fast. Enten fordi det ene hjul "falder" ned i hullet/gangen eller kniven hænger fast på bunken af jord.
Da min nabo er chauffør og derfor tit er væk hjemmefra 4-5 dage af gangen, er det så min "opgave" at gå ind og "redde" stakkels Robert når han hænger fast.      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vi har en Robomow 312 og den kan jeg ikke anbefale (ved ikke om den markedsføres længere).
Problemet er primært at elektronikken ikke er beskyttet tilstrækkeligt imod det danske våde vejr. Det er i øvrigt et fænomen som alle nok bør tage hensyn til.
Med hiv og sving fik jeg gang i robotten igen efter nedbrud, på grund af korrosion. Nu har printene fået en ekstra lakbeskyttelse.
PinkHenrik skrev den 05-08-2021 11:23:32

Jeg skal ikke kloge mig på hvilken klipper, men bare lige komme med et indspark.
Her hvor jeg bor, er der mange muldvarpe og deres skud giver naboens robot store problemer. De store skud er ikke et problem fordi den bare ser dem som en forhindring og kører uden om, men de små skud forsøger den at køre hen over og så hænger den fast. Enten fordi det ene hjul "falder" ned i hullet/gangen eller kniven hænger fast på bunken af jord.
Da min nabo er chauffør og derfor tit er væk hjemmefra 4-5 dage af gangen, er det så min "opgave" at gå ind og "redde" stakkels Robert når han hænger fast.      

 Hvor tit lader han robotten køre? Og hvilken robot har han?

For det jeg har hørt fra flere robotejere, har været at de ikke oplever problemer med muldvarpe mere, efter de har fået robot, det er noget med de vibrationer den sender ned i jorden, og hyppigheden den gør det, kan muldvarpe ikke lide.
Det samme med ukrudt, det kan ikke lide at blive slået ned jævnligt, så du vil også få en mere ren plæne. MEN kommer selvfølgelig an på hvor tit robotten kører, er det kun en gang om ugen er der selvfølgelig ingen af disse fordele. 
Annonce
Jeg sætter robotter op som levebrød, og har IKKE mødt en glad forhandler af robotmow endnu (og cubcadet og hvad de nu ellers navne kører under)

se også https://dk.trustpilot.com/review/robomow.dk

De er kluntede, larmer enormt og går i stykker over en kant.
Der findes andre mærker som har en fast kniv hvis det er derfor du ser efter dem

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2021 08:39:19

Jeg sætter robotter op som levebrød, og har IKKE mødt en glad forhandler af robotmow endnu (og cubcadet og hvad de nu ellers navne kører under)

se også https://dk.trustpilot.com/review/robomow.dk

De er kluntede, larmer enormt og går i stykker over en kant.
Der findes andre mærker som har en fast kniv hvis det er derfor du ser efter dem

 Som jeg også nævner længere oppe, overvejer vi en worx. Men som fast opsætter må du også have hørt lidt om dem. Er det noget viden du også vil dele? 😀

Har selv en gardena sileno+ 2000. Den kører fint på anden sæson. Desuden ingen muldvarpeskud i plænen i klippesæson, medens der kom skud da den var i vinterhi. Så herfra er indtrykket at dens kørsel generer de lokale muldvarper. 
Muldvarpe har jeg ikke haft det år, jeg har haft robot. Om det er robottens skyld aner jeg ikke.
Ukrudt derimod stortrives stadig. Det kravler bare langs jorden i stedet for opad. Vi har mælkebøtter, hvide og gule blomster i plænen + diverse. Imponerende som de kan indordne sig under nye forhold. 
BTA Handyman skrev den 06-08-2021 08:23:59

 Hvor tit lader han robotten køre? Og hvilken robot har han?

For det jeg har hørt fra flere robotejere, har været at de ikke oplever problemer med muldvarpe mere, efter de har fået robot, det er noget med de vibrationer den sender ned i jorden, og hyppigheden den gør det, kan muldvarpe ikke lide.
Det samme med ukrudt, det kan ikke lide at blive slået ned jævnligt, så du vil også få en mere ren plæne. MEN kommer selvfølgelig an på hvor tit robotten kører, er det kun en gang om ugen er der selvfølgelig ingen af disse fordele. 

 Det er vist en Harald skrald robot han har. Den kører stort set hele tiden, altså bortset fra når det regner eller om natten   
Nej jeg ved ikke så meget om den, andet end at muldvarpene kommer ind ude fra marken, og virker ikke synderligt afskrækket af lille Robert der triller rundt.
I starten kørte den også tit fast i et stykke som tidligere havde været bed, men som han havde sået græs i. Hvis det bare havde regnet en lille smule, så var den slem til at køre fast. Jeg gætter på at hjulene er for smalle, så den synker i, når jorden er blød.. det er nok det samme der sker ved muldvarpeskuddene.    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis