Skaffe nye bolte till bilens undervogn?

Jeg har brug for hjælp til at finde oem numre eller specs til bolte og skruer til min bil.
Meget gerne også hvor man kan skaffe sig dem. 

Skal skifte forbro og bærerarmen på min golf 4 fra 99 motorkode akl - forventer ikke boltene er noget værd at genbruge ligesom man heller ikke bør (hvis jeg er så heldig at få dem ud i ét stykke). 

Men jeg aner ikke hvordan jeg skal optrevle de rigtige. Har tegninger med numre på stortset alt, men ikke på forbroen - eller den kan jeg i hvert fald ikke finde.

Mangler også andre bolte omkring som bør erstattes men har kun fundet dem på ebay - de må da sælges lokalt af noget forhandler? 
Jeg har brug for hjælp til at finde oem numre... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læs dit indlæg igen. Teksten kan misforstås.


fase
Bare for at runde af til de der evt. Læser tråden, vil jeg bare opdatere projektets succes.
Jeg kom igennem at skifte hele forbroen med bærearme og en ny styrestang. Boltene var ikke stramme at få af og blev gjort med forsigtighed, genbrugte alle bolte undtagen én som sidder igennem forbro op tandstangen. Den knækkede da jeg skiftede side under bilen, og tog fejl af gevindet retning. Fik en ny ved ophuggeren.
Alle bolte fik særlig kærpleje med stålbørster w40 og de fleste en klat skruesikring - primært for at modvirke rustsammengroning men også for måske holde stramme bedre til. Jeg har valgt bevidst ikke give den hele de 90° ekstra på strækboltene, da jeg ikke ved hvor mange gange de har været "strukket" og ikke vil risikere at det sidste stræk komprimere deres styrke. 
Projektet tager tid med alt det rust, men med etka og ElseWin på tegninger er det et overskueligt projekt - jeg klarede det ene mand. Prismæssigt for selve ny forbro, bærearme med styrekugle lidt ekstra rustbeskyttelse kom den del ikke over 2k.
Et tip vil være at man får købt nye stabilisatorstangs bøsninger med, med det samme, da de ofte er for tærret og formet til at holde stramt ved genmontering. Det gjorde jeg ikke og den klonker lidt. Mit golf projekt går videre i anden tråd med nye udfordringer i anden "bolt" gade 🤙
Strækbolte må kun bruges én gang


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis