Lofthøjde i hus er for lav

Hejsa,
Vi har her pr. 1/7 overtaget nøglerne til et parcelhus i et plan. Og konstaterer nu at lofthøjden i hele huset kun er 228 pga. der er lavet nedsænkede lofter.
Dette stod der ikke noget om i tilstandsrapporten.
Er det ikke ‘ulovligt’? Huset er fra 1979

​Kan vi tage det med på ejerskifteforsikring

​Mvh. Lasse

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der render jeg ikke rundt med tommestok og går ud fra at alle gældende regler og krav er overholdt.
Hvorfor har tilsynsmanden så ikke skrevet det, da han med faglig viden burde måle og tjekke dette. 

Hvad er dit erstatningskrav for skade ?.
Er det hele  boligen der er "for lav"?

I kan da høre forsikringen ad, men mon ikke der er et forbehold for åbenlyse ting, lofthøjden er jo i hvert fald ikke skjult🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Ejerskifte forsikring dækker det skjulte hvor der sker en skade eller hvor der er umiddelbar risiko for en bygnings skade.
Selv om man ikke går med tommestok, så føler man hvordan man har det med lofthøjden. 228 cm lyder rimelig i hus på den alder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Miniumslofthøjde i et parcelhus er så vidt jeg ved 230 cm , så loftet er 2 cm for lavt , flueknepperi er vel det bedst dækkende ord her.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
du skal se på byggeregulativet fra det år huset er bygget
i 1979 er højden mindst 220 cm , så det er lovligt
bredker skrev den 03-07-2021 21:46:51

du skal se på byggeregulativet fra det år huset er bygget
i 1979 er højden mindst 220 cm , så det er lovligt
Tager lige den her gamle tråd op. Hvor findes det at lofthøjden på 220 cm er i orden  i et hus fra 1979 ?
Mit fra 1977 har 228 til 233 efter nyt gulv og loft i enkelte rum.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er ikke i orden hvis det er nedsænket så den indvendige højde er under 230cm - du kan finde det i de historiske bygningsreglementer - i dette tilfælde BR77 for et hus opført i 79.

https://historisk.bygningsreglementet.dk/tidligerebygreg/0/40

https://w2l.dk/file/502102/br_syvoghalvfjerds.pdf

Side 40, 4.3.1 stk2 - forvirringen opstår med passus i stk 5 - men det overruler ikke alm beboelsesrum og gælder for værksted, bryggers, disp rum (ej godkendt til beboelse) etc.

/BOFH



Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis