Ukrudt ml.fliser

Hej
Hvordan får jeg bondegårds fliserne fri af ukrudt. Sidste år blev de renset af professionel og er fine, men nu er der ukrudt i revnerne. Jeg har været nødt til at vande med gift, hvilket jeg ikke kan lide. Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal få det visne ukrudt væk. Det er et stort areal. Findes der en maskine til få det børstet væk. 
Hej Hvordan får jeg bondegårds fliserne fri af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den gift jeg har brugt er en der er blandet fra fabrikken.
ukrudt skrev den 27-06-2021 11:34:37

Jeg køber aldrig sprøjtet grønt. Altid økologisk. Så det er ikke mig med sprøjtning

 Du skal nu ikke være så bange for kemi der er brugt i landbruget, der er brugt de korrekte mængder og det er udbragt korrekt. Foruden det, så bliver der jævnligt taget stikprøvekontroller hvor man tester for kemi rester og det er uhyre sjældent der bliver fundet noget, bliver der dog fundet noget så bliver det parti destrueret. 

Pesticider er jo ikke godt for kroppen. Der er undersøgelser, der viser at der kommer pesticider i kroppen når man ikke spiser økologisk, men  forsvinder når man spiser økologisk.

Men tak.
Leder man længe nok, kan man sagtens finde undersøgelser der underbygger ens holdninger.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ukrudt skrev den 30-06-2021 11:42:49

Pesticider er jo ikke godt for kroppen. Der er undersøgelser, der viser at der kommer pesticider i kroppen når man ikke spiser økologisk, men  forsvinder når man spiser økologisk.

Men tak.

 Det ikke helt korrekt. DR lavede for, efterhånden en del år siden, en undersøgelse hvor de testede urinen fra en familie der ikke spiste økologisk, så levede de dn måned på økologisk, og det er korrekt at man fandt et stof i urinen fra før de gik over til økologisk, som der ikke kunne findes i den urin der var efter. Men undersøgelsen var ikke videnskabeligt opbygget, den bestod ikke af flere gentagelser som det kræves for noget kan karakteriseres som værende korrekt. Og sidst men ikke mindst, kunne man ikke konkludere hvor det konkrete stof stammede fra da det i flere årtier ikke har været brugt i forbindelse med fødevarer, ihvertfald ikke fødevarer produceret i dk. Så den undersøgelse kunne næsten ikke være mere misvisende, men nogle godtroende hoppede på den.
derimod var der for nogle år siden, den svenske version af Coop, lancerede en reklame hvor de sagde at økologi var meget sundere. Den påstand var der stor uenighed omkring, så der blev rejst en retssag imod Coop i Sverige, retten fastslog at der ikke var noget videnskabeligt grundlag for at økologi skulle være sundere og spise, så Coop tabte sagen.

Folk skalselvfølgelig have lov til og spise hvad de vil, og der skal være plads til alle, men jeg hader de løgne der ret ofte bliver spredt om vores fødevarer. Jeg kanlige se om jeg kan finde artiklen fra fyens stifttidende med afgørelsen af retssagen fra Sverige. Det er ret interessant læsning. 
ukrudt skrev den 30-06-2021 11:42:49

Pesticider er jo ikke godt for kroppen. Der er undersøgelser, der viser at der kommer pesticider i kroppen når man ikke spiser økologisk, men  forsvinder når man spiser økologisk.

Men tak.

 https://fyens.dk/artikel/coop-i-sverige-lyver-om-økologi-2017-7-26(8)

Fandt lige artiklen, ret spændende læsning. Dog er der enkelte punkter hvor jeg ikke er helt enig med skribenten, blandt andet vil jeg lige forsvare dødeligheden ved små grise, der her er noteret som værende 50% højere ved økologisk, det er korrekt at den kan være højere end traditionel men der er sket meget på det område og jeg tror ikke længere vi snakker 50% højere dødelighed.
Og vil også lige tilføje at jeg intet har imod økologisk, vil folk have det så skal de også have lov til det. Desværre har vi dog bygget et system hvor penge flyttes fra trad. Fødevarer og bruges som ekstra støtte på økologisk, så hvis man omlagde alt landbrug til økologi så ville prisen på de økologiske varer stige med 50-75% og hvem vil pludselig betale 25 kr for en liter mælk? Blot for at tage et eksempel.
Så som systemet er opbygget så kan vi ikke undvære trad. Landbrug, men dybest set handler hele den her debat om stemmer, jeg har selv siddet til bords med nogle høje politikere og de vil gerne det trad landbrug, de ved systemet ikke kan fungere uden det, og de ved udmærket godt at kemi ikke er så skadeligt som det bliver udgivet for, men det er kun noget de vil sige i et lukket fora. For der er ikke stemmer i det, der er derimod stemmer i og tale kemi ned, også selvom det ikke altid er sandt det der bliver sagt, men det behøver det jo heller ikke være, bare de er sikret nok stemmer til endnu en periode i stolen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis