Ukrudt ml.fliser

Hej
Hvordan får jeg bondegårds fliserne fri af ukrudt. Sidste år blev de renset af professionel og er fine, men nu er der ukrudt i revnerne. Jeg har været nødt til at vande med gift, hvilket jeg ikke kan lide. Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal få det visne ukrudt væk. Det er et stort areal. Findes der en maskine til få det børstet væk. 
Hej Hvordan får jeg bondegårds fliserne fri af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ukrudt skrev den 23-06-2021 22:58:24

Hi. Tak for rådene. Det er ca. 60 kvm. Jeg har købt en fejemaskine, en af dem det er ca. 25 cm., men det virker slet ikke.
Findes der en maskine med stålbørster. Ikke alt for dyr.
Hilsen Connie

 En sådan her er blevet testet i Jysk/Fynske Medier med godt resultat http://kwern.dk/home550/

Nu er "Ikke for dyr" et vidt begreb men hvis man havde lidt gårdsplads er den da inden for et forholdsvis fornuftigt prisniveau.
... og sådan kan du blive ved med at købe dig fattig i vidundermidler. Tilbage står lidt muskelkraft og knofedt som det sikre middel.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vandet med gift. Det lyder i mine øre som om du ikke helt har styr på hvad du har lavet. Har du haft nogenlunde kontrol med dosering?
Det er ikke for at ødelægge dit humør, men folk der ikke aner hvad de laver når de udbringer kemi ( gælder også hjemmelavet vidunder midler) ødelægger det desværre for rigtig mange andre.
Derefter vil jeg sige tålmodighed her er dit bedste middel, hvis ukrudtet allerede er visnet, så vil det forsvinde helt af sig selv, får vi nogle dage med høj varme, så vil det gå ret hurtigt. Så ingen grund til panik. 
elgiraffen skrev den 27-06-2021 09:12:50

Brug ikke gift - vi lever i år 2021.

 Det kommer helt an på, hvad der menes med gift. Noget er giftigt for en plante uden at være giftigt for miljøet og nogle gifte er giftige for begge dele. Så få lige et differerende syn på tingene.


fase
elgiraffen skrev den 27-06-2021 09:12:50

Brug ikke gift - vi lever i år 2021.

 Ja vi lever i år 2021. Derfor burde vi også være kloge nok til og vide at det rent faktisk er den mest miljøvenlige måde hvis valget vel og mærke er imellem ukrudtbrænder eller kemi. Men kemi skal, ligesom så meget andet, bruges korrekt. Være i den rigtige dosering til opgaven både ift vækststadie på planten og mængden af ukrudt.
Ja vi lever i 2021, så er det også uhyggeligt at vi på dette område oftere vælger en mere miljøskadende læsning.
Efter min mening burde man gøre udbringning af kemi ulovligt for folk uden gyldigt sprøjtecertifikat og viden på området, problemet vil bare være at folk så vælger hjemmelavet løsninger som eks eddikesyre istedet, en løsning der er ulovlig af en grund. 

elgiraffen skrev den 27-06-2021 09:12:50

Brug ikke gift - vi lever i år 2021.

 Når en landmand eks sprøjter med glyphosat så udbringes der 0,0000666 g aktiv stof pr kvadratmeter.,

Det er mig meget imod at bruge gift og bruger det aldrig. Undtagen den ene gang. der er gifte der kun bliver i planten og visner. Jeg har prøvet forskellige naturmidler, men det virker ikke. Sidste år fik jeg renset terrasse og det hjalp. alger og ukrudt forsvandt. I år er den fri for alger, men der er ukrudt. Jeg kan se, at det meget stærkt middel de bruger til at rense og nogle planter går ud. Jeg tænker,  det er giftigt. Man skal i hver fald skærme sine planter omkring terrassen. De bruger kogende vand. Så jeg har også tænkt bare at få  med kogende vand uden rensemiddel, men det er for dyrt kun for det. Ja nu må jeg se hvad den nye Einhell kan gøre. Jeg har prøvet med kost. Det er der stadig efter 5 uger. Det sådan nogle mærkelig ukrudter der ligne en lille miini busk, meget fin.
Jeg køber aldrig sprøjtet grønt. Altid økologisk. Så det er ikke mig med sprøjtning

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis