Nedbrudte fuger mellem mursten

Hej LDS

Vi har for 2mdr siden overtaget vores hus. Men nu opdagede vi at der er en masse murbier og fugerne generelt er nedbrudt i gavlen så de skal fuges om.

Der er ingen anmærkninger på murværket i tilstandsrapporten, der står at murværk er i god stand. Bør dette så ikke være dækket af ejerskifteforsikringen

Mvh. Morten
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget svært at lave en skrivebordsvurdering på de her ting. Der er så mange spidsfindigheder i forhold til dækning fra ejerskifteforsikringen, så det nemmeste er i første omgang at anmelde det og se hvad de siger. Siger de nej, så kan du søge hjælp fra tredjepart.
Ejerskifte forsikringer er stort set umulige at trække penge ud af, underordnet om det er berrettiget eller ej.
Mange tilstandsrapport skrivere, har lavet en lille fodnote ala "områder der ikke har været adgang til, kan ikke vurderes", og så har de f.eks. dækket sig af mod f.eks. borebiller i tagkonstruktionen, hvis de ikke kunne komme på loftet fordi det er loft til kip med gips på væggene

 

Murbier er dækket af din alm husforsikring - hvis du er ordentlig dækket ind.
Jeg er ikke stødt på nogen husforsikringer som dækker murbier da vi skulle vælge forsikring. Deres forklaring er der de kun kommer hvis fuger er porøse altså trænger til at blive udskiftet.

Men jeg må prøve at høre ejerskifte forsikringen, men min oplevelse er også at de altid prøver at undgå at dække noget som helst.
Vil en husforsikring ikke stejle, hvis den skal tage sig af et omfattende insektangreb 2 mdr. efter ejerskifte?

jetz skrev den 16-06-2021 08:24:56

Vil en husforsikring ikke stejle, hvis den skal tage sig af et omfattende insektangreb 2 mdr. efter ejerskifte?

 Det kan godt være, men de æder den hvis det er inden for policens dækning.

Min onkel købte hus, rev alt indmaden ud af 1. salen, og fandt aktive borebiller. Det kostede et nyt tag, som hus forsikringen åd, men ejerskiften afviste. Dette var dog tilbage i slut 90'erne.

 

Vores husforsikring dækker ikke murbier.

Jeg har kigget betingelserne fra GF forsikring, tryg og Bauta ingen af dem dækker det.
Men ejerskifte må dække da vi købte huset i den tro at murværk intet fejlede. ( De er nok ikke enige? )
Steensen skrev den 16-06-2021 08:39:24

 Det kan godt være, men de æder den hvis det er inden for policens dækning.

Min onkel købte hus, rev alt indmaden ud af 1. salen, og fandt aktive borebiller. Det kostede et nyt tag, som hus forsikringen åd, men ejerskiften afviste. Dette var dog tilbage i slut 90'erne.

 Når man læser policerne igennem så kan jeg se at der er dækning for borebiller i træværk, men ikke murbier. Så MortenBC har ret i at han står uden dækning for murbier og din onkel Steensen kan sagtens have fået dækning for borebiller i træværk.

jetz skrev den 17-06-2021 07:02:48

 Når man læser policerne igennem så kan jeg se at der er dækning for borebiller i træværk, men ikke murbier. Så MortenBC har ret i at han står uden dækning for murbier og din onkel Steensen kan sagtens have fået dækning for borebiller i træværk.

 Nu var pointen mere, at hus-forsikringen godt kan dække en insekt skade, hvis der er dækning jævnfør policen. Og Ja, det er ikke ret ofte den dækker mur-bier, da det typisk er pga. en porrøs fuge, hvilket betyder dårligt vedligehold af huset.


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis