Rensning og imprægnering af fliser

Hej alle.
Skal igang med at rense min fliseterasse (+120 m2), og har fundet en masse guides/gode råd/tips på nettet, samt et hav af produkter til formålet.
Har tænkt mig at forsøge at bruge en HT renser med terassevasker, hvorefter jeg ville sprøjte algefjerner på (Ecostyle Algefri, med en håndsprøjte), når det er tørret ind, så sprøjte imprægnering på (Nilfisk Stone Sealer, den billige imprægnering, også med håndsprøjte). Til sidst når det er tørret/trængt ind, vil jeg efterfylde med dansand fugesand el. lign. (Nilfisk siger det er tørt efter et par timer, og hårdt efter 1 uge, så kan vel godt smide fugesand på efter det bare er tørt, ikke?)

Nogen der her erfaring med produkterne? Og/eller Kommentarer til fremgangsmåde? (Det er min første gang :) )
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
djaydjay skrev den 13-06-2021 11:35:24

Jeg vil lige henvise til denne tråd https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/209759/s/hoejtryksrensning-af-fliser-og-vandglas

Især indlægget af Rio 28/7 -2019 kl 09.53, samt hans senere opfølgning i tråden med det endelige resultat.

Synes hans fremgangsmåde lyder interessant.

 Interessant læsning. Det der med vandglas som imprægnering vil jeg da se lidt nærmere på. Har måske ikke den helt store tiltro til et produkt (Nilfisk' imprægnering) der koster 1/10 af andre gængse imprægneringsprodukter.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis