Drypper fra loftet på solskinsdag

Hej, ja, det drypper store tunge dråber fra mit relativt nye gipsloft i min koloni. Over lægger dampspærre, isolering og tagpap, alt sammen bygget sidste år. Det har ikke regnet nogle dage, så hvor kommer vandet fra? Det drypper ud langs en tværgående bjælke, hvor dampspærren er tapet fast. Taget er fladt med lidt hældning. Kan det ære hvis der er huller i dampspærren så der kommer damp/kondens op?
mvh Bodil

Hej, ja, det drypper store tunge dråber fra mit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok. Tak for det
Jeg tror ikke på at problemet skyldes huller i dampspærren. Det er muligt dampspærren er utæt, men du har formentligt masser af ventilation i rummene på denne tid af året. Dvs at du sender relativ tør luft omkring 20 gr. Op på et loft hvor der nemt kan blive 50-60 grader. Det er stik modsat det normale problem - at varm fugtig luft kondenserer på et koldt loft. Hvis det er sommerkondens, skyldes det, at der er fugt fanget inde i din tagkonstruktion - Det kan skyldes restfugt i byggematerialer eller mest oplagt lækage som kondenserer på dampspærren  - Det kan tænkes at dine rum er noget koldere end tagrummet - særligt tidligt på morgenen, når solen bager taget. Men summa summarum - jeg tror ikke dit problem kommer indefra. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis