Renovering af skur i skel

Hej alle.
Jeg har et gammelt murstensskur som står lige op af skel. Jeg vil gerne renovere det ved at rive så mange vægge ned som muligt og bygge nye trævægge som jeg også vil isolere så jeg kan få noget varme derind. Jeg får at vide at der er mulighed for fugt hvis jeg beholder en murstensvæg og laver resten til træ. Kunne man ikke beholde den væg og isolere den på indersiden? Eller er det bare noget skidt at kombinere de to?
Hej alle. Jeg har et gammelt murstensskur som står... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg måtte lige læse dit første indlæg igen. Jeg havde opfattet at det skulle være uden varme. Men det er jo ikke tilfældet. Og så er det rigtigt at en uisoleret væg vil være kold og fugtig pga at fugten i luften vil kondensere på den. Hvis du isolere indvendigt som anvist af børgealle vil jeg påstå at pappet som beskrives er totalt ligegyldigt, da muren bliver lige kold på begge sider. I realiteten bygger du jo et træhus som bare læner sig op ad en gammel mur.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Forudsætning for hele tråden er at der isoleres indvendig som tråd-starter selv foreslår. Så al snak om u-isoleret contra isoleret er vel irrelevant i den her forbindelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis