Revne i kælderydervæg

Hej

Jeg har søgt flere steder, samt herinde i forummet, men kan umiddelbart ikke finde det svar jeg søger mht. udbedring af revne i kælderydervæg mod jord.

Vi har et hus i 1,5 plan, fra 1956 med kælder. Kælderen er ikke egnet/godkendt til beboelse, men er fin tør og anvendelig.

Da vi købte huset (2004) var der i tilstandsrapporten angivet at der var sætningsrevner i sokkel, som måtte være forventelige af et hus af denne alder, og vi kunne da også godt se enkelte revner i sokkel/kælderydervæg, dog ikke indefra pga. der var opført en let kontruktion foran den væg det vedrørte..

Revnen udenfor forsøgte jeg at udbedre, og kunne her konstatere at den var dybere end bare 2-3cm, hvorfor jeg fjernede den lette konstruktion (ikke mindst pga evt fugt her bag ved), og kunne konstatere at revne var gennemgående og hele vejen fra kældergulv til stueetage..

Revnen har i de 16-17 år ikke ændret sig en mm., men vi ønsker nu at anvende kælderrummet lidt oftere, hvorfor jeg gerne vil udbedre denne, men det er her jeg kommer lidt til kort, for jeg syntes ikke jeg kan finde noget entydigt svar på hvad man gør ved sådan en revne?!

Skal den fræses lidt ud og skal der ligges lidt jern på tværs af revnen flere steder i hele den længe?

Hvilken beton skal der anvendes og hvordan forhindrer jeg bedst af der ikke opstår en revne igen... Eller i hvert fald sikre mig at der går så lang tid som muligt?

Jeg tænker at der ligeledes udvendigt skal graves op og revnen bedres udefra samtidigt..

Er der nogle som kan komme med en effektiv fremgangsmåde, samt hvilken mørtel/beton der skal/kan anvendes

På forhånd tak!
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis