Udskifte punktfundament?

Hej :)
Min kæreste og jeg er de lykkelige ejer af et dødsbo, sommerhus. Der er opdelt i "2 annekser" a ca 12 kvm, og 20 kvm

Hvor vi nu skal igang med at udskifte det eksisterende punktfundament, da vi gerne vil have beton gulv og en ny sokkel.
Selve konstruktionen er egentligt rimelig, derfor orker vi ikke at bygge nyt :).

Jeg overvejer om det kan svare sig i forbindelse med man skal etablere betongulvet.
At udskiftepunktfundamenterne, da det er stolpesten med sko.

Jeg tænkte man kunne gøre det ved at understøbe
1 2 3 4
Fx understøbe punkt 2 og 3 samtidigt

Mine spørgsmål går på
1)Hvordan får jeg tætnet soklen?
2)Kan det lade sig gøre? eller skal jeg bare klaske noget eternit og forskalling til at holde betongulvet til det er hærdet :)?

Hej :) Min kæreste og jeg er de lykkelige ejer af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var sgu ik så slemt at komme lidt igang langs kablet :).
Sender man elektriker et billede af tavle eller kan forsyningen slå op hvad der går ind af stikledningen :)?
Vi planlægger en 1 kW varmepumpe, og køleskab. Tv gør vi ikke lige så meget :).. 
Elektriker kommer ud, kigger og aftaler hvad der er jeres ønsker.
Tv, computer m.m. er må forbrugere der ikke har nogen betydning. Varmepumpe, køleskab, elkomfur, og eventuel vandvarmer er der hvor der skal regnes lidt på det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super :-).
Har fået nr på en god lokal af nabo, så bare lige at vide lidt på forhånd tak
Hvilken procedure fastgøres leca til bundrem med :)?
Jeg tænkte man ku bore et stolpe spyd ked med et hammerbor. Alternativt teracottavæv imellem bundrem og leca som opmires med mørtel.. Men sgu noget usikker på hvad man gør normalt?
Jeg frygter lidt ser kommer en lille sprække ved stolpespyddet..

Måske det i virkeligheden nemmere med forskalling og en fuldt støbt sokkel som isoleres.. Men den skal jo også være tæt ved bundrem 
Normalt nedstøber man f.eks. gevindstang med skive og møtrik nede i beton. Så laver man hul i lecablok så denne kan sænkes ned over gevindstang. Det samme medbundrem. Men  det er lidt svært hos dig når remmen allerede er der.
Du kan støbe noget hul bånd ned i beton sokkel ( skrue igennem et hul nederst) , og det ligger så på siden af lecablokke, sømmes fast på dem og op på bundrem. Så gemmes det væk når leca blok pudses.
Det blev brugt før i tiden til huse. Så det kan sagtens holde dit "lille" hus ved jorden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ah god ide med hul bånd. :).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis