Udskifte punktfundament?

Hej :)
Min kæreste og jeg er de lykkelige ejer af et dødsbo, sommerhus. Der er opdelt i "2 annekser" a ca 12 kvm, og 20 kvm

Hvor vi nu skal igang med at udskifte det eksisterende punktfundament, da vi gerne vil have beton gulv og en ny sokkel.
Selve konstruktionen er egentligt rimelig, derfor orker vi ikke at bygge nyt :).

Jeg overvejer om det kan svare sig i forbindelse med man skal etablere betongulvet.
At udskiftepunktfundamenterne, da det er stolpesten med sko.

Jeg tænkte man kunne gøre det ved at understøbe
1 2 3 4
Fx understøbe punkt 2 og 3 samtidigt

Mine spørgsmål går på
1)Hvordan får jeg tætnet soklen?
2)Kan det lade sig gøre? eller skal jeg bare klaske noget eternit og forskalling til at holde betongulvet til det er hærdet :)?

Hej :) Min kæreste og jeg er de lykkelige ejer af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke se hvorfor du vil koble af og på. Du skærer fleksrør op på langs, og sætter det over kabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kablet er ført i metal rør langs husets væg. Men desværre relativ ubeskyttet udenfor. 
Kablet må gerne ligge ubeskyttet både i jord og beton. Der er særlige regler med hensyn til dybde o.s.v. men det er jo ikke det der er opgaven lige nu. Lad kablet ligge som det er ude i jorden, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeps. Jeg er bare lidt usikker på hvor dybt det ligger.

Det oprindelig hus, har fået trukket det ind, også kørt op langs væggen i en metal skinne.
Men det 'nye' hus, som nok bare har været plæne førhen.
Der ligger kablet på tværs af huset. Og jeg vil egentligt gerne grave 10-20 cm mere ked for at få plads til eps og beton lag :) 
Annonce
Du lader bare kablet falde ned i bunden når du graver op. 
Jeg kan nok ikke forklare det yderligere uden at se et billede, men som du kan læse så ser jeg ikke noget problem.
Ønsker du kraftigere kabel imellem husene så er det naturligvis nu det ska graves ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det giver mening :D. Tak for hjælpen. Jeg kan lige sende et billede senere
Lige nu er prioritet 1 også at lukke gulvet i det gamle hovedhus, så der er lidt "opholdsrum", så håber nok først jeg når processen i næs. 

Ledningen ligger ved den blå kile :). Men jeg tager bare dræn spaden ogsp graver jeg langsomt under den til jeg kan vurdere dybden. Som jeg forstår det
Ja - - - - ikke langsom   - - - - - - men forsigtig  så den ikke beskadiges. Man graver længere ned ved siden af og puffer jorden ud under kablet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Præcis 😎. Haha
Det giver mening :-) 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis