Fuldspartle væg - Guide?

Hej med jer.

Jeg har netop fjernet det gamle tapet fra en væg i stuen, men som I kan se på billedet, så fulgte noget af væggen med 🤷‍♂️

Planen at jeg vil fuldspartle væggen med rullespartle (og så filt og male efterfølgende), men tænker at jeg lige skal have gjort noget ved de her huller. Jeg er helt nybegynder med sådan "store" projekter, så håber på lidt kyndig hjælp fra jer.

👉 Hvad skal jeg bruge for at fylde de huller, som I kan se på billedet? Mørtel? Sandspartel? Gerne en kort guide i punktform, så jeg ved hvad jeg skal købe i nærmest Jem&Fix.

God dag👋

Hilsen
Martin
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste for dig er nok at fylde dem med grov sandspartel. Det kræver nok at du gør det af 2-3 omgange men er tilgengæld lige til at gå til for dig. Du bør samtidig købe en hjørneprofil (de findes sammen med ting til brug ved gipsplader). Den monteres på hjørnet når hullerne er lukket groft også spartles der mod den når du fuldspartles. Det er en nem måde at få en plant og stærkt hjørne på.

Alternativet til hjørneprofil er at du pudser op, men så skal skal du til at sætte et bræt på du kan pudse op med og desuden købe lidt murergrej.


Ask
Fjern løs puds.
Herefter kan du bruge gipspuds til de store huller.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Ask.

Tak for dit svar.

Er det her fint?  Grov Spartel og Hjørneprofil 
Skal jeg så sætte hjørneprofilen på, så den holdes fast af grovspartlen? Lade den tørre og så rullespartle bagefter?

Det lyder umiddelbart som den nemmeste løsning, fremfor at bruge bræt og deslige.

Ved du om man også kan bruge sådan et hjørneprofil på vandrette flader? Kan den godt holdes fast, hvis jeg montere den på en kant over et vindue? Det virker jo til at være et fantastisk hjælpemiddel til at få flotte kanter rundt omkring :)

jenshøj skrev den 13-05-2021 14:54:29

Fjern løs puds.