Fuldspartle væg - Guide?

Hej med jer.

Jeg har netop fjernet det gamle tapet fra en væg i stuen, men som I kan se på billedet, så fulgte noget af væggen med 🤷‍♂️

Planen at jeg vil fuldspartle væggen med rullespartle (og så filt og male efterfølgende), men tænker at jeg lige skal have gjort noget ved de her huller. Jeg er helt nybegynder med sådan "store" projekter, så håber på lidt kyndig hjælp fra jer.

👉 Hvad skal jeg bruge for at fylde de huller, som I kan se på billedet? Mørtel? Sandspartel? Gerne en kort guide i punktform, så jeg ved hvad jeg skal købe i nærmest Jem&Fix.

God dag👋

Hilsen
Martin
Hej med jer. Jeg har netop fjernet det gamle... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sikre mig at pudsen omkring ikke er løst. Hvis der er mere løst puds, så få det fjernet. Herefter ville jeg bruge Weber 280 til at få lavet så store huller. Den er nem at arbejde med og skal bare tilsættes vand. Fordelen er, at du kan lave det på én gang og det er stærkt. Skru et bræt på samme side som væggen med stikkontakten og lad det flugte med hjørnet, så har du en leder til at gøre det helt plant. Pudsen filtser når det er fingertørt. Så er det hele klar til at blive spartlet og påsat en hjørne profil. Enten i alu eller papir. Papir versionen er klart nemmest at bruge, hvis man ikke har prøvet det før. Der findes flere gode video fra Weber om hvordan du bruger den.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også