Højt grundvand i indføringsrør

Vi har netop overtaget et rækkehus på en skrænt, hvor grundvandet lader til at stå højere end selve huset. Indføringsrøret til fjernvarme står med højere vandstand end gulvet og indføringsrøret til brugsvand står så lavt at der kommer vand ud under sammenføringsklemmen lige før stophanen.

En VVS'er har sagt vi skal fuge det med Tec7, men at det grundlæggende problem lader til at være, at grundvandet er for højt.

Vi har kontaktet alle vores forsikringsselskaber, men jeg er i tvivl om, hvilket det falder på. Bygningen er fra 2017 og har en byggeskadeforsikring. Derudover er der vist en form for 5-års garanti for nybyggeri.

Har nogen erfaringer med den slags?
Vi har netop overtaget et rækkehus på en skrænt... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vandmusen skrev den 13-05-2021 22:37:09

Bør det ikke være ført til et regnvandsafløb? Jeg kan læse mig frem til at en masse dræn i området er ført til afløb som er driftet af vandselskabet. Der er et afløb ikke så langt fra hullet, men det er på naboens grund.

 Det er klart, at hvis det er lerjord og røret ikke føres til brønd eller lignende, ja så vil vandet ophobe sig. 


Mvh. Christian M
 

Status er at en kloakmester renser drænet når han har erstattet et ulovligt T-kryds, som PT forhindrer er ham i at rense det.

Han mener, drænet ganske enkelt er tilstoppet.
Så blev T-krydset erstattet og drænet renset. Jeg mistænker at den fedtede jord tilstopper røret igen, men nu venter vi og ser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis