2 lampeudtag til en afbryder

Hej.
Jeg er ved at skifte 2 gamle lampeudtag, til 2 nye - De sidder ved siden af hinanden - se billedeDer er 1 afbryder.
De gamle udtag var sorte og havde bogstaverne m, f og o - Sort i m, brun i f og blå i o. Der er 2 separate ledninger - en sort og en blå, som jeg ikke kan huske hvor sad.
Der er kun strøm på den brune ledning til venstre - Den brune ledning, til højre, var ikke tilsluttet.
Jeg kan godt få strøm til begge udtag, men det er konstant strøm - Jeg har slet ikke rørt afbryderen.
Hvordan skal jeg gøre, for at kunne tænde og slukke for strømmen via afbryderen?
Sanne
Hej. Jeg er ved at skifte 2 gamle lampeudtag, til... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Billedet er af afbryderen - ikke udtagne
Jeg vil gerne vide, hvad det er for lampeudtag. Der er et eller andet der ikke passere sammen.

fase
Nej det er ikke bare to stikkontakter, og dem, du viser, kan ikke bruges som lampeudtag. Jeg kan godt forstå dine problemer med lyset. Du skal bruge noget helt andet materiel som lampeudtag. Som f.eks. en af disse. Hvordan så de gamle udtag ud?

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan få det til at virke. Dine stikkontakter er monterede, som de skal med fase og nul i de rigtige klemmer, men tændledningen er monteret i jordklemmen, så det kommer ikke til at virke. Hvis du tager de brune ledninger ud og forbinder dem med en samlemuffe, kan du flytte de sorte ledninger op, hvor de brune ledninger var. Så tror jeg det virker. Du må dog ikke bruge de viste stikkontakter som lampeudtag, så du skal vælge nogle andre udtag.

fase
Jeg skriver, når jeg har fået tilsluttet de rigtige lampeudtag, og om det virker.
Det lyder fint med en tilbagemelding. I de ny udtag er der plads til både fase, nul og tændledning.

fase
Har købt de rigtige lampeudtag - det virker.
Tusind tak for hjælpen 👍
Velbekomme. Så virker det. Et billede af den færdige installation med underlag og det hele, er det eneste, der mangler nu.   

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis