Hej,
Jeg er ved at lave skur, og i den forbindelse har jeg indkøbt aluprofiler (til rundt om vinduer/dør samt hjørner) som jeg skal til at ha sat fast efter jeg har fået lavet vindpap, samt vindskede og tagfod inden tagpap brændes på.
Spørgsmål 1:
Hvordan sætter man dem fast? kan se i Cedral videoer at de sømmer dem med sømpistol - men da jeg kun har en stift/klamme pistol til luft går det nok ikke. Kan dog leje en ved Delpin, men er i tvivl om det er overkill - om der er en anden måde.
Formoder at søm skal være rustfri, da der vel ellers kan komme lidt løberust fra sømmene? Kan man eventuelt skrue dem fast, eller er det en skidt ide? tænker om hovedet på skruen stikker for meget frem. Skal man eventuelt gi dem en med en kørner og så slå dem fast med hammer og rustfri søm?
Spørgsmål 2:
jeg har købt 15mm husky plader til at brænde tagpap fast på - vindskede og tagfod, kan de skrues fast med nogle 15mm rustfri skruer, eller skal man bruge alu søm? tænker bare at de kommer jo til at stikke lidt ud under taget når huskypladen kun er 15mm - har ikke set alusøm kortere end 25mm.
på forhånd tak,
søren