Mærkeligt problem med toilet.

Jeg bor i toppen af en boligblok (2. sal), fra start 70-erne.

Men for 2 år siden fik vi renoveret ALT VVS, lige fra vandrør, nye badeværelser, og nye haner i køkkenet.

Jeg har dog lagt mærke til, fordi jeg tit besøger min kæreste (som bor ret langt væk), så jeg er der tit en uge af gangen....

Så når jeg kommer hjem er vandet i kummen væk, og derfor kan ser sive "kloaklugt" op i lejligheden?

Nogen bud på hvad det kan skyldes?

Toilettet løber ikke ikke eller noget (er jo næsten nyt), men det sker altså alligevel? *Skete ikke med det gamle toilet.

Som sagt ALT VVS er skiftet, ikke kun toilettet, men hele selve, badeværelset, og vandrør osv i hele egendommen ?
Jeg bor i toppen af en boligblok (2. sal), fra... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay. Så den endelige løsning er manglende udluftning - fordi når nogen "under mig" trækker ud så skaber det vakuum i røret "og trækker mit vand med ud"?
Det minder mig lidt om et andet problem med det badeværelse. Det er vist ikke de heldigste håndværkere boligselskabet valgte dengang for et par år siden.

Et andet problem er fx stikkontakten som man typisk bruger til en barbermaskine eller eltandbørste foran spejlet. Man vil jo gerne lade sådan en op, selvom man ikke er på toilettet.

Men den stikkontakt ved spejlet, tænder og slukker sammen med lyset.

altså så hvis jeg vil lade min barbermaskine op, så skal jeg lade lyset stå tændt (Eller lade den op et andet sted i lejligheden)

Tror det var fulde polakker der lavede det badeværelse ;)
Herfra kan vi kun gætte, du skal gå til boligselskabet med begge problemer. Den med stikkontakten er en bagatel at rette. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev Elmand.

Hvordan kan det med stik kontanken vær "en bagatel af rette"? Det kræver vel at det piller væggen ned, og fører ledningerne som de burde være ført fra starten? Det synes jeg ikke er en bagatel ;)
Det er en ledningsende der er monteret forkert i enten lampested eller ved stikkontakt / afbryder arrangement.
Selve arbejdet er under 1/2 time men de skal naturligvis op ad trappen, ned igen m.m. Men hvis det er noget man påtaler i tide efter renoveringen er det naturligvis en almindlig rettelse af fejl fra elektrikers side. Og derved gratis.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ok super, så i mener ikke væggen skal pilles ned, for at trække ledningerne korrekt, så der er strørm derude selvom lyset er slukket ? super. ;)
Du skal ikke bruge udtrykket " for at trække ledninger korrekt" det er bare en enkelt lednings emde der skal flyttes i en anden klemme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Oksy det lyder jo relativt nemt. Må bare statig have været nogle polakker når de ikke gjorde det fra starten så, men det jo en anden sag ;)
Hvis ikke der er noget der er utæt , kan det være fordi vaccuumventilen på toppen af faldstammen ikke virker. Så kan der opstå undertryk i faldstammen når underboerne trækker ud. Undertrykket suger vandet ud af din kumme.

Mig bekendt kan det problem blive forstærket hvis faldstammerne bliver renoveret med indvendig coating, som gør den indvendige diameter mindre.

Du skal have fat i bestyrelsen eller udlejer og klage over det. Så må de få fat i en VVSer der kan lave det.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis