Schukostik / Kraft stik

Har fået en vaskemaskine med Schuko stik men har kun kraft stik hvor maskinen skal stå,hvad gør jeg,orker ikke ting går i stykker el jeg får stød osv :-) ?
Har fået en vaskemaskine med Schuko stik men har... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen der har et godt bud på hvilekt material der er bedst egnet til at etablerer 2x Schuko ved siden af hinanden? Er der noget der er oplagt. Er det bare 2xFuga eller der noget Opus 66 der kan tilsluttes to forskellige faser?
Begge stikkontakter er Schuko stikkontakter. Den med pindjord er bare den fransk-belgiske udgave. Schukostik passer i begge typer.
Inden du køber det viste underlag, skal du være sikker på at stikkontakten kan være i underlaget. Schuko stikkontakten fylder lidt mere bagud. Der fås forhøjerrammer til fuga underlaget.

fase
S. Fabrin skrev den 20-04-2021 19:41:26

Nu var det fra El-giganten bare ment som et eksempel. I indlægget fra Tænk står i  øvrigt, at du kan miste reklamationsret garanti på din hvidevare.

 Hej S. Fabrin. Tager lige op i et gammelt indlæg. Men nu lagde jeg jo også vægt på at du KAN miste reklamations retten og at butikken KAN afvise en reklamation hvis du har skiftet stikket på apparatet. Det er langtfra ensbetydende med at det altid er sådan. Men det er jo helt op til butikken selv hvad de vil gøre, men nægter de og yde reklamation på et apparat hvor du har skiftet stikket, så står du faktisk ret dårligt ift dine rettigheder. 

Annonce
Jeg har monteret flere hundrede maskiner i udtags dåser. Der er stikprop altid blevet klippet af og jeg har aldrig hørt om problemer med garanti.
Men hvis den monteres forkert så den i stedet for 230V får 400V så dækker garanti naturligvis ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har også set montører fra leverandøren klippe stikket af og montere ledningen i et kraftstik, så kunne garantien være bortfaldet eller hvordan? Jeg agter også uden skrubler at fortsætte med at skifte schukostikket ud med et dansk stik, hvis det er nødvendigt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis