Beton forhøjning fra gulv til gulv?

Hej. Vi rendt på et nyt problem under gulvlægning. 😅
Vi er har en forhøjning i gulvet fra værelset til stuen,
Begge gulve er vatter, Hvsd gør vi? Er vi nødt til at slibe det hele?
hilsen Mads 😃
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, jeg glemte billeder
Skal det forstås sådan at det ene gulv er x-antal millimeter højere end det andet?
Hvis ja, kunne det så løses med en liste? Altså så du reelt lægger to gulve og overgangen skjules af en gulvliste?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, det et 8 Milimeter forskel. Der er intet til et andet rum, der føre ind til stuen, og ville være træt af 2 forskellige lister 😃
Du er nødt til at slibe ned eller spartle op. Hvis du gør begge dele så er det inden for det som du ikke kan mærke bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-04-2021 20:12:04

Du er nødt til at slibe ned eller spartle op. Hvis du gør begge dele så er det inden for det som du ikke kan mærke bagefter. 

 Meget bedre løsning end min håbløse liste🙂



 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ev elmand skrev den 15-04-2021 20:12:04

Du er nødt til at slibe ned eller spartle op. Hvis du gør begge dele så er det inden for det som du ikke kan mærke bagefter. 

 Tak for det. Ville du leje en beton sliber eller gøre det med vinkelsliber? 😃

Sikkert vinkel sliber med diamant slibekop men det støver da h.... til. Så der skal en suge skærm på og en meget god støvsuger lejes sammen med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak skal du have, må se, om jeg tør gi mig i kast med det 😃
Slibe først og spartle bagefter. Du kan ikke slibe uden at der kommer nogen ujævnheder. Luk døre til andre rum, åben til et rum i vindsiden og evt. yderdør. Så er der luftskifte og der kommer mindre støv i de tilstødende rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu ved  jeg ikke hvor stort rummet er men hvis du forventer at kunne slibe 8 mm.af i hele rummet, så vil jeg bare sige at det kommer du aldrig i mål med. 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også