Lukke døråbning med gasbeton

Hej,
Har søgt lidt herinde for, at finde information i forbindelse med, at jeg skal have blændet en dør af. Synes
ikke jeg helt kunne finde det jeg søge så derfor mine spørgsmål.

Selve dørhullet vil jeg lukke med gasbeton så det passer med de øvrige vægge.

Men mit spørgsmål er om der findes et bestemt mønster eller skal jeg bare sørge for, at samlingerne er
forskudt af hinanden og kan jeg lime direkte på beton gulvet eller skal der noget tagpap i bunden? Er det
nok bare at lime eller skal jeg også sømme/skrue i samlingerne?

Skal jeg på nogen måde have fat i væggene på begge sider af hullet der lukkes evt. med "bladsøm"? Tænker
de så skal banken ind når det hele er tørret op?

En del spørgsmål til lukning af en dør men håber I vil finde lidt tid til, at svare.

God weekend.

Vh.
Global

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan have tagpap i bunden, men det er mest brugt ved ydervægge, Hvis ikke det er brugt på de øvrige vægge så drop det.
Du bruger gasbeton lim, også ned imod gulvet. Der findes en bestemt type limske, som læggeret regelmæssig lag. Men har du en tandspartel med 8 mm tænder er det også ok. men med limske spilder du ikke så meget på gulvet
Hvis du starter med en hel blok hver anden gang i højre og venstre side så opstår netop det mønster som man kalder forbandt.
Der hugges et stykke armerings jern, store søm eller lange skruer ind i muren til begge sider, for hvert skifte. Du hugger en lille rille i den sten der er lagt og så hugges pløkken ind på en måde så den kommer under overkant, gerne lidt skråt nedad. På den måde generer det ikke næste lag / skifte.
Skal man lave det korrekt så saves den sidste blok i hvert skifte lidt skråt af så der opstår en kile. Denne kile presses så ned. På denne måde får man lim fladerne presset så godt som muligt.
Overskydende part af kilen saves af inden næste skifte lægges. Og det betyder ikke så meget om der opstår et lille hul ved kilens spids eller top. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej, mange tak for svar, lige hvad jeg havde brug for. Der er ikke "pap" under de andre vægge så nøjes med en gang lim.
Vh.
Global.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis