Slutseddel ved brugtvognshandel

Hej,
Har en bekendt, som har fået problemer med nøglen til en Opel Corsa fra 2007 som er købt (brugt) primo december 2020.Nøglen virker periodisk ikke.
I slutsedlen står intet om at bilen er købt som beset og ej heller noget om brugtvognsgaranti - og jo så heller ikke hvor lang tid garantien måtte være.

Betyder det, at der ikke er nogen garanti eller er der regler alligevel, som dækker denne slutseddel og dermed handlen, selvom intet står i slutsedlen?
Er der (mon) garanti på rep. af nøglen?

Mvh Torben

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hedder det ikke reklamationsret?
Når en forhandler sælger til private er der reklamationsret - det kan han ikke skrive sig ud af. Der er derfor der tit står “kun engros”. Så sælges der “business to business” - altså uden nogen form for reklamationsret.
Hvad siger din forhandler?

Søren O
Søren O skrev den 08-04-2021 16:43:30

Hedder det ikke reklamationsret?
Når en forhandler sælger til private er der reklamationsret - det kan han ikke skrive sig ud af. Der er derfor der tit står “kun engros”. Så sælges der “business to business” - altså uden nogen form for reklamationsret.
Hvad siger din forhandler?

 Ham ringer jeg til i morgen - vil bare lige høre herinde først for at være lidt forberedt.

Reklamationsretten hvor lang tid gælder den ved en brugtvognshandel mon?
Mvh Torben
Man har altid lov til at reklamere i 2 år. Det er bare ik sikkert at sælger vil gøre noget ved det. Ved nye ting er der det første halve år som formodningsregel og man går ud fra at det fejlen var der ved købet. Ved brugt handler vil det jo komme helt an på den enkelte ting. Men er det en seriøs forhandler så burde man finde en løsning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv at Google det lidt, f.eks. “reklamationsret brugt bil”. Det er vist ikke helt så enkelt, men en seriøs forhandler vil sikkert få det ordnet uden beregning.

Søren O
efry skrev den 08-04-2021 19:43:34

Hvad er det ved nøglen, som ikke fungerer?
Hvis nøglen er med batteri, har du så skiftet batteriet til et nyt?

 Yes, det lyder bestemt som om et nyt batteri i fjernbetjeningen er løsningen på problemet. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
I en anden tråd skriver TDT at batteriet er skiftet

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jens J. skrev den 08-04-2021 19:58:58

 Yes, det lyder bestemt som om et nyt batteri i fjernbetjeningen er løsningen på problemet. 

 Jeg har skiftet batteri og renset lidt på kontaktflader m.v. Måske det kan være, at de små kontakter ved trykkene skal rense med noget kontaktspray - jeg har ikke haft printet ude for at se om der måtte være noget der.

Før jeg købet et nyt pænt nøglehus ville jeg jo gerne have den til at virke hele tiden.
Mvh Torben
Det største problem er nok, at du selv er begyndt at rode med nøglen. En evt defekt kan tilskrives dit rep forsøg og en reklamation afvises. Det eneste rigtige er da, at henvende sig øjeblikkeligt til sælger, med mindre det er en privat handel, så er der ingen garanti på bilen.
Der er som udgangspunkt 6mdr. reklamation på brugtvongskøb, med mindre forhandler vil forlænge det yderligere.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis