Slutseddel ved brugtvognshandel

Hej,
Har en bekendt, som har fået problemer med nøglen til en Opel Corsa fra 2007 som er købt (brugt) primo december 2020.Nøglen virker periodisk ikke.
I slutsedlen står intet om at bilen er købt som beset og ej heller noget om brugtvognsgaranti - og jo så heller ikke hvor lang tid garantien måtte være.

Betyder det, at der ikke er nogen garanti eller er der regler alligevel, som dækker denne slutseddel og dermed handlen, selvom intet står i slutsedlen?
Er der (mon) garanti på rep. af nøglen?

Mvh Torben

Hej, Har en bekendt, som har fået problemer med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ Gregeren. hvor har du den begrænsning fra? Når jeg læser på Tænk.dk skriver de ikke at der er begrænsning i længden ag retten, men at altid må se på fejlen i forhold til alder og feks markedsføring af bilen. Dette er s akset fra en forhandler hjemmeside Dbfu.dk Har jeg reklamationsret, når jeg køber en brugt bil?
Sådan lyder et af de spørgsmål, vi hører mest fra forbrugere, der køber en brugt bil hos en af vores forhandlere. Svaret er ja.
Når du køber en brugt bil hos en forhandler, har du reklamationsret i to år, ligesom når du køber en spritny bil.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der  står jo netop også at reklamationsretten også er på 2 år ved brugt bil

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis