Skitse over vandværk

Er der nogen der skulle ligge inde med en skitse over et vandværk, eller vide hvor man skal kigge? Jeg har fået foræret et vandværk med pumpe, hydrofor, pressostater og manometre, til erstatning for mit husvandværk fra Harald Nyborg. Desværre er det hele skilt ad uden manuel. Er der mon nogen der ved hvordan sådan noget skal være skruet sammen?

God aften til alle
- Peter  

Venlig hilsen

PeterA

Er der nogen der skulle ligge inde med en skitse... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser jeg det? 

Venlig hilsen

PeterA

Jeg fandt dette diagram over de elektriske data over pumpen, en Grundfos CR3-7
Kaster det lys over noget? Ser jo desværre ud som om der skal trækkes noget mere kabel?

Venlig hilsen

PeterA

På den tidligere tegning er der angivet stiplede forbindelser mellem de 2 x 3 klemmer. Jeg antager, at det er kondensatorerne? De stiplede linjer angiver antageligt at det er optionalt, at de ikke er monterede, eller?

Venlig hilsen

PeterA

De stiplede linjer angiver forbindelserne inde i motoren, hvor de tykke sorte angiver viklingerne.
Har du mulighed for tilslutning til 3 x 400 V?
Det er generelt bedre at køre med 3 x 400 V, det kræver dog at der bliver monteret et motorværn.

Søren O
Annonce
Er du kommet videre?

Søren O
Ja, i weekenden får jeg trukket et nyt kabel ud til brønden med 3 faser, og får sat en ny gruppe og eget HPFI på til brønden i el-skabet. Derefter skal jeg have pressostaten og pumpen sat sammen. Så en gang i næste uge skulle der være godt med tryk på det hele - og tak fordi du spørger    

Venlig hilsen

PeterA

Hej Peter 
Fik du 3 faser på systemet, i så fald kunne jeg godt bruge billeder af dine monteringer i el-boksene på pressostaten og motoren på forhånd tak
Det er nok mere optimalt at du viser billede af dit vandværk, din motorskilt og tilslutnings boks på motor. Så sikrer du dig imod at det kan være forskellig.
I øvrigt fik vi aldrig rådet PAA til at montere et motorværn. Det er meget nødvendigt ved et vandværk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
så der lidt til gennemsyn tak   
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis