for det første skal en
karburator ikke renses med trykluft, du risikere at pakke snavest endnu tættere i kanalerne, du kan blæse blændhuller mm.. ud! se evt. dette:
https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2414Hvis den får for meget benzin (kontrolleres f.eks ved at skrue tændrør ud og se om elektrode er sjaskvåd, eller kik ind i karburator fra filterside for at se om der pibler benzin ud der.
Dette kan være fordi svømmer sæde/nål er utæt,
eller der er pustet med trykluft ind fra benzin slange mens svømmer har været monteret og svømmer er bukket ved svømmerventil
når du renser karburator, så kik væk fra hoveddyse og kontroller om alle gangene i tomgangssytemet er renset, der er ret ofte her der er et problem
Hvis motor er svær at tørne kan det ære mange ting, såsom starter er rustet samme (sjælden, typsik hvis den står ude året rundt)
eller førvævnte dekompressionsventil er der dårlig/knækket.
eller tændrør er "renset" (det var noget man gjorte for 50 år siden), Nyt på, du ved ikke hvordan gnisten opfører sig under det tryk den bliver udsat for i forbændingskammeret.
Justering af ventiler kan også havde en effekt, dog er de her motorer ofte ligeglad med ventilspillerum, ifo rhold til biler og motorcykler.
'-dårligt batteri, eller forbindelser.
'
Og nåja, Dansk benzin er elendig kvalitet, nu er der ofte 10% ethanol i, det suger mere fugt fra omgivelserne, og kan give en dårlig startene motor endnu flere startproblemer, så jeg vil anbefale dig af skifte benzinen. der kommer mange af de slags problemer ind på værkstedet jeg arbejder på, her på den tid af året..