bredere funadament

Hej,

jeg er gået igang med at lave fundament (randfundament) til tilbygning - træskelet med træbeklædning og tagpap tag.

Jeg ville have brugt funamentet fra en gammel havemur, men den er desværre ikke bred nok. nu har jeg gravet ned langs det gamle fundmanet. HVad ville i anbefale? skal det gamle op eller ville det være ok at grave ned langs med til fast grund og så støbe 10-15 cm bredere med forskalling, og ogstå hælde beton oven på det gamle fundament for at få en plan overflade plus armering?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selv ville jeg ikke fjerne eksisterende grund.

Følgende ville jeg gøre/foreslå:
1. Bore f.eks. ø20 hulle skråt ind i siden på eksisterende grund, afstand ca. 0,5 m.
2. Monterer f.eks. Ø 10 armeringsstål ind i hullerne, således af jernet går/bøjes ned i det udgravede, og fyld hullerne op med cementblanding.
3. Bor f.eks. ø 20 huller lodret ned midt i den eksisterende grund.
4. Monterer ligeledes f.eks. ø 10 armeringsjern som ovennævnt, armeringsjernet formes a la et U, kort og langt ben i u-et, således at det lange ben i u-et går godt ned i udgravningen.
5. Evt. bind U-ene sammen med et stykke vandret liggende jern.
6. Så ellers gang i blandemaskinen.  Støbemix f.eks. blandingsforhold 1:6, Super hvis du har adgang til betonvibrator.
7. Det er bedst at vente med forskallingen til du har fyldt renden med beton.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis