Forsegling af brønd

Jeg har fået forseglet en brønd. Den var ca 4,5 meter dyb. Dagen efter - da jeg trådte på den lille sandbunke de havde efterladt oven på  stedet - sank jeg ca 30 cm ned.

Hvor længe mon jeg skal vente på at det sætter sig, inden jeg lægger pigstenene på plads igen?

Faktisk burde jeg vel bede dem komme tilbage og stampe det ........

Jeg kan alt - når det lykkes.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det kun er sand der er i , vil der gå meget lang tid før den kan bære , medmindre der er banket hul i bunden
er der ikke hul skal den fyldes næsten op med singels først , da vand ikke kan komme væk
bredker skrev den 20-03-2021 18:50:34

hvis det kun er sand der er i , vil der gå meget lang tid før den kan bære , medmindre der er banket hul i bunden
er der ikke hul skal den fyldes næsten op med singels først , da vand ikke kan komme væk

Jeg går ud fra brøndfirmaet har forseglet den korrekt, undtagen at komprimere den. Såvidt jeg lige så, så brugte han krangrappen til at banke lidt i toppen af sandbunken ........

Jeg har skrevet en email til ham.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Det der er vigtigt når en brønd eller boring skal sløjfes, er at få lukket af til grundvandet. Selve “proppen” laves normalt af betonit - el speciel lerart som er bearbejdet. Det er kun autoriserede brøndborere der må udføre arbejdet.
Årsagen til at sandet synker skyldes mangelfuld komprimering.

Søren O
prøv du ar få en pladevibrator ned i en brønd
Annonce
Man kan komprimere på flere måder. Men når der er fyldt 4,5 m i brønden, Er der ikek noget maskinelt dr kan komprimere det sammen.
Så er der ikke andet end at vente til det synker sammen af sig selv ELLER prøve at lade en vandslange putte vand i den over f.eks. 10-12 timer. Vandet synker sammen når det fyldes med vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Søren O skrev den 20-03-2021 21:31:59

Det der er vigtigt når en brønd eller boring skal sløjfes, er at få lukket af til grundvandet. Selve “proppen” laves normalt af betonit - el speciel lerart som er bearbejdet. Det er kun autoriserede brøndborere der må udføre arbejdet.
Årsagen til at sandet synker skyldes mangelfuld komprimering.

hvor har du læst det

generelt irritere det mig  lidt at der general er flere herinde der kommer med meldinger fra folk der intet aner om det de udtaler sig om
sæt jer ind i tingene , eller lad være med at kommentere det
og søren , du er ikke den eneste her 
Bredker: Jeg vil gerne have en uddybning - hvad mener du?

Søren O
bredker skrev den 21-03-2021 00:58:43

hvor har du læst det

generelt irritere det mig lidt at der general er flere herinde der kommer med meldinger fra folk der intet aner om det de udtaler sig om
sæt jer ind i tingene , eller lad være med at kommentere det
og søren , du er ikke den eneste her

Mærkelig kommentar, der er der intet i det Søren skriver der er forkert ? Sikke da et surt opstød. 

HVis du mener det er forkert, det han skriver, så kunne du jo da skrive hvad der er korrekt. Uden at spy galde ud
Jeg synes Bredker skulle ulejlige sig med at læse Miljøstyrelsens bekendtgørelse nr. 260 af 28. oktober 2013 om udførelse og sløjfning af brønde og boringer på land. Det er kapitel 6 der er aktuelt.
Der er ikke noget som jeg lige har læst mig til, men har været igennem stoffet ved et kursus for nok 10 år siden.

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis