Hjælp til elmotor på brændekløver

Hej LDS
Jeg har en brændekløver der ikke vil starte. Den er med elmotor og hydraulisk pres. Jeg pillede el boksen fra hinanden og troede egentlig det var kondensatoren der var gået, men har bestilt en ny som stadig ikke fik maskineriet til at virke

Er der nogen der har forstand på sådan nogle og på de forskellige typer kondensatorer? Og hvordan skal sådan en motor wires? Der går to 

den gamle kondensator

Hej LDS Jeg har en brændekløver der ikke vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 10-03-2021 22:42:35

Det fremgår vist ikke hvilken kondensator du har købt ? Kun et billede af den gamle som er på 50 Mfarad
Men en motor der forsøges at sætte i gang uden kondensator vil knurre noget.
I nogle motorer er der monteret en klixon relæ / termosta inde i viklinger De slår fra ved overbelastning, og bør selv slå til igen når motoren er kold. Men det kan jo også svigte så den ikke slår til. Resultatet er det samme, det kan ikke repareres.
Du spørger tidligere om hvordan det skal wires. Jeg går ud fra at du blot har sat ny kondensator på hvor den gamle sad ? 

Den kondensator jeg har købt er også på 50uf - https://www.elvvs.dk/p/motor-kondensator-50uf-450v-med-ledning-726667/

Grunden til jeg spørger om wiring var bare fordi jeg var i tvivl om hvorvidt det var forskel på retningen på strømmen i kondensatoren? Jeg pillede det hele fra hinanden og monterede spadestik da der før blot var blottede ledere.

bare det er de to rigtige ledninger der er på kondensatoren er det ok, det er ligegyldigt hvordan de sidder på kondensatoren.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-03-2021 09:55:57

bare det er de to rigtige ledninger der er på kondensatoren er det ok, det er ligegyldigt hvordan de sidder på kondensatoren.

Så er lortet højst sandsynligt afgået ved døden :/

Har du målt om der kommer strøm frem til motoren, for at udelukke en defekt kontakt.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-03-2021 10:22:48

Har du målt om der kommer strøm frem til motoren, for at udelukke en defekt kontakt.

Jeps - det var også min første tanke. Der er forbindelse hele vejen igennem motoren. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis